A tíz évvel ezelőtt létrehozott spanyol LavaLava cég eddig több mint 40 autómosó állomást állított üzembe Spanyolországban és Portugáliában. Ezeknek az állomásoknak a különlegessége, hogy egyszerre akár 5-6 jármű tisztítását is képesek ellátni. A létesítmény magas víznyomású technikával működik, önkiszolgáló rendszerben, pénzérme bedobásával. Egy egyállású boksz kiépítésénél a teljes befektetés 45 ezer euró, de például az öt autó egyidejű befogadására és lemosására alkalmas boksz kiépítése 237 ezerbe kerül.
A másik, meg nem nevezett argentin hálózatot 2001-ben alapították, s azóta 15 országban jelent meg. A kisméretű és mozgékony autómosó berendezése nagyon könnyen mozgatható, így a nagyáruházak parkolóiban, amíg az autótulajdonos a bevásárlását intézi, 45-50 perc alatt teljes külső és belső tisztítást végezhetnek vele. A vállalkozás érdekessége, hogy nem a tulajdonosnak kell az autómosóba vinnie a járművét, hanem maga a tisztító száll ki a parkoló gépkocsikhoz. Így bevásárlóközpontok és más nagyobb létesítmények is együttműködnek ezzel a hálózattal.
Magyarországon a sok független autómosó mellett az IMO Car Wash Group Ltd. IMO márkanevű lánca a legnagyobb autómosó-hálózat. Jelenleg 15 egységet üzemeltet, főleg a fővárosban és környékén, ezek közül egyre több van a kereskedelmi parkok területén, közel az ottani hipermarketekhez. A gépjárművek számának, illetve az autópályák hosszának folyamatos növekedése új piaci lehetőségeket jelent, ezért a két új szereplő esetleges piacra lépése nem feltétlenül zavarná az IMO-t.
Két éve a JP Morgan Partners 350 millió fontért megvásárolta az 1965-ben, Németországban alapított IMO-t, amelynek Európa tizenkét országában több mint 800 autómosója üzemel, és évente 30 millió gépkocsi tisztítását végzik. Az ügylettől elemzők azt remélték, hogy az IMO visszanyeri korábbi erős pozícióit az igencsak gyengélkedő németországi piacon. Egyébként az elmúlt hat évben a társaság megduplázta autómosóinak a számát Európában, a bevételét pedig háromszorosára, évi 40 millió font fölé tornázta. A cég az idén negyven újabb autómosó telepítését tervezi az öreg kontinensen. E
sélyeit növelheti, hogy az elmúlt években Európa-szerte alaposan csökkent mind a töltőállomások, mind pedig az autómosók száma, ez pedig újabb piaci lehetőségeket teremthet a cégnek.