Az Auto Bild nemzeti kiadásaiban az aktuális év azon 20 újdonsága közül lehet az egyéni ízlésnek leginkább megfelelőt megjelölni, amelyeket előzetesen az Auto Bild kiadványok főszerkesztői érdemesnek találtak a megmérettetésre. A szavazási határidőig beérkezett nemzetközi voksok összesítését követően a győztes jármű az Auto1 Európa díjat kapja meg.
A négykerekűek mellett természetesen Önök, kedves olvasóink is értékes nyereményekre számíthatnak. Amennyiben a postai úton, SMS-ben, telefonon avagy interneten leadott tippjükben eltalálták a legtöbb közönségszavazatot begyűjtő modellt, részt vehetnek egy sorsoláson, amelynek győztese egy repülőgépes utazást nyer a jövő márciusi Genfi Autószalonra, a második helyezett pedig szerkesztőségünk alkalmi tagjaként részese lehet a győztes modell hazai tesztelésének, illetve további tíz helyesen tippelő olvasónk között Auto Bild Magyarország előfizetések találnak gazdára.
Az Auto1 Európa díj odaítélését alapos szakmai munka előzi meg. A 20 tagú döntős autóflottát a Milánó melletti Vizzolában, a Pirelli tesztpályáján, szigorú program szerint teszteli és értékeli egy szakújságírókból, autóversenyzőkből és műszaki szakemberekből álló zsűri. Végül a szakmai grémium és az olvasók szavazatainak összevonásából kerül ki az abszolút favorit, amely a minden év márciusában megrendezett Genfi Autószalon gáláján, ünnepélyes keretek között kaphatja meg az első helyért járó Auto1 Europa feliratú szobrocskát.
Eddig 14 autó büszkélkedhet az Auto1 Europa kitüntetéssel. Elsőként a VW Golf III (1992) modellt érte a megtiszteltetés, aztán holtversenyben a BMW 3-as Coupé és a Renault Safrane (1993), majd a Ford Mondeo (1994), az Audi A4 (1995), az 5-ös BMW (1996), a VW Passat (1997), az Alfa Romeo 156 (1998), az Audi TT (1999), a Mercedes-Benz CL (2000), a Ford Mondeo II (2001), a Peugeot 307 (2002), a Mercedes E-osztály (2003) és legutóbb újfent a BMW 5-ös szériája (2004) végzett az élen.
1998-ban a korszakalkotó járműtechnikai újításokkal bővült a díjazottak köre, a legjobb az Auto1 Innováció nagydíját nyerheti. A nyertesekre az Auto Bild-lapok főszerkesztői tehetnek javaslatot. Elsőként a Mitsubishi GDI motorja (1998), azt követően a Volvo Whips rendszere (1999), utána a Mercedes Active Body Control megoldása (2000), aztán a Peugeot dízel részecskeszűrője (2001), majd a Renault Laguna biztonsági koncepciója (2002), egy évre rá a Mercedes S-osztályának balesetmegelőzési modulja (2003), tavaly pedig a BMW aktív kormányzása részesült az elismerésben.
Hogy 2005-ben az egyes kategóriákban mely modell, illetőleg műszaki fejlesztés szerzi meg az elsőséget, azt még nem lehet tudni. Ám ne feledje, az Ön szavazatára is számítunk!