A győri szerszámgyár létesítése jelentős mértékben hozzájárul az Audi konszern versenyképességének növeléséhez. Az új gyáregység létrehozását az indokolta, hogy a cégcsoport két németországi szerszámgyárának kapacitása már nem elegendő. A győri szerszámgyár tevékenysége támogatja az ingolstadti és a neckarsulmi Audi-telephely munkáját. Győr egy Kelet-Közép-Európára kiterjedő telephelyvizsgálatot követően nyerte el a szerszámgyár létesítésének jogát – közölte a gyáregység avatásakor Martin Winterkorn.
Győrben 18 ezer négyzetméteres gyártócsarnokot létesített a cégcsoport a szerszámgyártáshoz, amelyben a présüzemhez és a karosszériagyártáshoz szükséges üzemi eszközök készülnek. Az új gyáregység a szerszámok és berendezések gyártása mellett kissorozat-gyártású gépjárművek karoszszériaelemeit is előállítja. A konszern egyik csúcsmodellje, az Audi RS4-es karosszériaelemeinek gyártása már megkezdődött. Technikai különlegességnek számítanak az üzemegységben a nagy teljesítményű présgépek, amelyek akár 50 tonnás szerszámokkal is felszerelhetők. Az új gyáregység beruházási költsége 40 millió euró (csaknem 10 milliárd forint) volt.
A győri szerszámgyár kezdetben 170 dolgozónak biztosít munkát három műszakban, ez a létszám a végső kiépítési fázisban 320-ra nő. A szerszámgyár 150 ezer óra éves kapacitással termel, de a végső kiépítésében, 2008-ban a kapacitás eléri az évi 500 ezer órát. Az Audi AG két másik szerszámgyára összesen 1170 dolgozót foglalkoztat, ahol lemezalakító szerszámokat, karosszériagyártó berendezéseket és mérőkészülékeket állítanak elő az Audi, a Volkswagen, valamint más autógyártók számára.
Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az üzemegység avatásakor bejelentette, hogy az Audi győri gyára mellett a város további 60 hektáros területet értékesít a cégcsoportnak telephelyépítéshez és a beszállítók letelepítéséhez. Továbbá közvetlen bevezető utat építenek ki az M1-es autópályától az Audi Hungaria Motor Kft.-hez. Utóbbi projekt közös kormányzati, önkormányzati és audis források felhasználásával valósul meg.