Idén nem lesz rekorddöntés az Audi Hungariánál, a motorok terén megközelítik a 2 milliós darabszámot, autók terén pedig elmaradnak majd a tavalyi eredménytől – pontos számokat majd márciusban, az idei évet értékelő eseményen közölnek majd. Utóbbin nem lehet csodálkozni, mert életciklusuk végén járó, és a piacon egyébként csökkenő jelentőséggel bíró járműveket készítenek hazánkban, amelyen változtatnak az új Q3-as érkezésével. Tervezhető visszaesésről van szó, ami nem érte meglepetésként a céget.

Több ponton kamerák és számítógépes képelemzés figyeli a megfelelő munkát
Több ponton kamerák és számítógépes képelemzés figyeli a megfelelő munkát

Az új típus miatt bővítik a karosszériaüzemet, de a végszereldében a sor átszervezésével alakítják ki az új munkaállomásokat. Ingolstadtban 15 magyar mérnök dolgozik azon, hogy az utolsó másodpercig lebontva megtervezzék az új kompakt szabadidő-autó összeszerelésének fázisait. Jövő tavasszal elkészülnek majd az első karosszériák az új gépeken, a tényleges sorozatgyártás csak később – de még 2017 folyamán – kezdődik. Az Audi Hungaria alkalmazottai közül sokan kölcsönben dolgoznak a pozsonyi VW-üzemben, ahol szabadidő-autók összeszerelését gyakorolják, és felkészülten térnek majd vissza a Q3-as gyártásindításra.

Robotok végzik a motor és a karosszéria házasítását, innen figyel a diszpécser
Robotok végzik a motor és a karosszéria házasítását, innen figyel a diszpécser

A kompakt szabadidő-autó mellett egy másik fontos feladatot is elnyert az Audi Hungaria, ez lett a márka elektromos-hajtás kompetencia központja, itt gyártják majd a villanymotorokat a Brüsszelben készülő Q6-os akkumulátoros-elektromos szabadidő-autó számára. Ezen kívül az Audinál most a gyártástechnológia terén bevezetésre kerülő okos megoldások nem Magyarországra jönnek, hanem innen mennek majd a világba.

Ádám és Éva névre hallgat a két mérőrobot, amelyek a panelok megfelelő illesztését nézik
Ádám és Éva névre hallgat a két mérőrobot, amelyek a panelok megfelelő illesztését nézik

Nálunk vezetik be elsőként az elektronikus járműkísérőlapot, a szalag mellett dolgozó munkásoknak így nem egy A3-as lapról kell kód alapján megfejteniük, pontosan milyen extrát kell beszerelni az autóba, hanem egy monitorról olvashatják majd le az őket érintő információt, illetve irányított hangszóróval az arra illetékest tájékoztatják. Már ma is emberi kéz érintése nélkül, egy 80 méteres körbekerített részen folyik a motor/futómű/karosszéria összeházasítása, ahol 8 robot összesen 56 csavarozási műveletet hajt végre – 26 kamera figyeli az elvégzett munka minőségét, és egy ember a szakaszt. A gyártósor végső szakaszán dolgozik Ádám és Éva, a két mérőrobot, amelyek a karosszériaelemek pontos illesztését figyelik. De nem csak a minőség-ellenőrzésben jutnak szerephez az okos megoldások, például a filmekben alkalmazott motion capture technológiával vizsgálják a kutatók, hogyan lehetne csökkenteni a dolgozók fizikai terhelését az egyes munkafolyamatok során.

SONY DSC

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!