Szalai Zoltán kaposvári közlekedéspszichológus szerint legrosszabb a kettős fronthatás. Sok járművezetőnél romlik a reakcióidő, s ha csak egy, két tizedmásodperccel romlik ez a mutató, jócskán megnő a balesetveszély.
Lassu Gyula siófoki háziorvos kiemelte: az ingadozó, kiugró vérnyomáson kívül alvászavart is előidézhetnek az időjárási frontok. Mely életkortól függetlenül a fiataloknál is problémákhoz vezethetnek.
– A fronthatások enyhítése érdekében legfontosabb feladat a megelőzés – közölte Gyarmati Szabolcs, a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője. – A közlekedési balesetek elkerülése érdekében nagyon lényeges, hogy tisztában legyünk az időjárás-változások hatásaival, s mindenkor ennek tudatában közlekedjünk.
A melegfrontra érzékenyek esetében általánosságban elmondható, hogy alapvetően ingerlékenyek, fáradékonyak, kábultak, magasabb a pulzusszámuk, s emelkedhet a vérnyomásuk fronthatáskor, ez a közúti balesetek gyakoriságára is hatással van: elveszíthetik az önuralmukat, meggondolatlan, agresszív, durva szabályszegéseket követhetnek el. A tünetek már néhány órával a front átvonulása előtt is jelentkezhetnek. Ezért melegfront idején az átlagosnál nagyobb türelemre, óvatosságra, s az önuralom megtartására van szükség.
A hidegfront megérkezése jellemzően nyugodtabbá, feszültségmentessé teszi a közlekedőket, melynek következtében csökken az ingerlékenység, lelassulnak a reflexek, s az állandó álmosságérzet valamint a nehézkes gondolkodás miatt gyakoribbak azok a közúti balesetek. Szakemberek azt tanácsolják: ha egyedül vagyunk a járműben, hallgassunk rádiót, dinamikus, ritmusos zenét. S hosszú utaknál feltétlenül iktassunk be pihenőket, ekkor mozogjunk, s fogyasszunk frissítőt vagy kávét.