Összesen 28 gyermekülést vizsgált az ADAC német autós klub és a Warentest Alapítvány, és közülük 5 darab rossz eredménnyel végzett, és mindössze egy kapott nagyon jó minősítést.
A Casualplay Fix Qr (támasztólábbal és anélkül) és a Graco Junior Maxi a gyenge törésteszt-eredményeik, a Phil&Teds Tott-XT és az OKI b.fix ülések a túlságosan magas veszélyesanyag-koncentráció miatt kaptak leminősítést. Egyedül a Römer Baby Safe-Plus II SHR (IsoFix Base rögzítéssel) tudott minden tekintetben példás eredményt elérni.
A teszt azt is megmutatta, hogy méret- és tömegosztálytól függetlenül minden kategóriában lehet megfelelő védelmet nyújtó gyermekülést találni. A frontális ütközés vizsgálatánál 13 ért el „jó” és „nagyon jó” eredményt, az oldalütközés vizsgálatánál 19 termék szerepelt „jól” vagy „nagyon jól”. Arra mindenképpen ügyelni kell, hogy kellően magas oldalsó támasz legyen az ülésen, az oldallégzsákok nem képesek megfelelő védelmet nyújtani a kisgyermekeknek.
Veszélyes anyagok a gyermeküléseken
Az ADAC és a Warentest Alapítvány által vizsgált 28 gyermekülés közül hat esetében olyan mértékű veszélyes anyag koncentrációt mértek, ami meghaladja azt az értéket, ami egy véletlen szennyeződés esetén kerülhet az ülésre. Két esetben – Brevi Oki b.fix és Phil&Teds Tott-XT – a Phtalat DEHP elnevezésű, a műanyag puhításához használt anyag koncentrációja meghaladta a törvényben a gyermekjátékok számára előírt szintet. Égésgátlókat, organocink vegyületeket és formaldehidet találtak 15 ülésen. Utóbbi kevésbé problémás anyag, mivel gyorsan elpárolog. Ha olyan ülést vásárolunk, ami már néhány hetet egy raktárban töltött, már nincs jelen ez az anyag. Egyébként egyedül a formaldehid az, amit ki lehet mosni a veszélyes anyagok közül. Azonban óvatosan a huzat tisztításával – annak eltávolítása gyakran az ülés szétszerelését is megköveteli, az összeszerelésnél végzett hibák miatt pedig csökkenthet a gyermekülés védelmező képessége.
Idén nem csak az ütközésbiztonság, a kezelhetőség és a tisztítás tekintetéből vizsgálták meg az üléseket az ADAC és a Warentest Alapítvány szakemberei, de az ergonómiát is nézték, és megmérték a veszélyes anyagok koncentrációját is.