Az Opel Astra F-ért új korában csak azért lelkesedtek a magyar újságírók, mert Szentgotthárdon gyártották. Az 1,4-es motor még viccnek is gyenge, nemhogy egy kompakt autó mozgatására, a rozsda jellemzően rögtön a garanciális időszak után átrohasztotta a lemezeket. Azért látunk még olyan sokat belőle az utakon, mert a boltokban és a bontókban fellelhető olcsó alkatrészek miatt megéri az úton tartani őket. A visszahívás fogalmát is ennek az autónak a segítségével ismerte meg Magyarország, a tank betöltő nyílás utólagos földelése heteken át tartó médiahírverés közepette zajlott.
A BMW 520d a bajorok legújabb autója, és egész egyszerűen mindent tud, amit csak az ember elvárhat egy autótól. Tágas az utastere, fényűző a felszereltsége, a 184 lóerős motorja bivalyerős, ráadásul keveset fogyaszt. Németországban gond nélkül utazik 180-200 km/órás tempóval akár órákon keresztül, eközben a sofőr legnagyobb gondja, hogy állandóan új rádióadókat kell keresnie. Hazánkban, ahol törvényileg kisebb az utazótempó, akár 6 literes fogyasztással el lehet járni vele.
Ezek után egyértelmű a sorrend: a világ legjobb autója az Opel Astra, a világ legrosszabb autója meg a BMW 520d. Mielőtt bárki elkezdene vitatkozni, olvassa el a hátra lévő néhány mondatot.
Az autógyárak ugye abban érdekeltek, hogy új autókat adjanak el, a lehető legnagyobb árréssel. Ebből tudják finanszírozni az új autók-technológiák kifejlesztését. Az Opel Astra F tökéletesen megfelel ennek a kritériumnak: amint a törvények által az autógyárra testált felelősség letelt, az autó – tisztelet a kivételnek – rohamosan megindult a lejtőn lefelé. Az utastérben kifényesedtek a műanyagok, majd elkezdtek töredezni, a fényezés mattult, de ez nem okozott problémát, mert a rozsdásodások kijavítása miatt úgyis újra kellett fényezni egyes részeket. Egyedül a nyolcszelepes benzinmotorok jelentettek kivételt, de ezen gyorsan javítottak a modellfrissítéssel, és a fokozott olajfogyasztású Ecotec motorok bevezetésével…
A BMW 520d legnagyobb baja az, hogy egyszerűen mindent tud. Márpedig ki akarna több pénzt kiadni egy olyan autóért, ami kevesebbet tud? Az erősebb motorokkal drágább a vételár, nagyobb a fogyasztás, miközben annak is ugyanúgy 130-nál van a vége. Még az autobahnon sincsenek előnyben az erősebb dízelek se, hiszen a sűrű forgalom miatt csak pillanatokra lehet túlhaladni a 200 km/órát. Egy alapmodellnek olyan autónak kéne lennie, amelyben ülve az ember egy másik, jobban felszerelt, erősebb autó után vágyakozik.
A BMW 520d-t megveszi az ember, és boldog vele. Hosszú éveken át. Az Opel Astra F-ben már a megvásárlás pillanatában is csak a nemzeti önérzet miatt érezte jól magát az ember. Elvitt A-ból B-be, és ennyi. Ellenben amint megjelent az utód, rengetegen váltottak, mert többre, jobbra vágytak. A bajor limuzinban nincs ilyen inger. Ha tehát az autógyár szempontjából nézzük a dolgot, az Opel Astra F a világ legjobb autója, a BMW 520d pedig a legrosszabb.