Nem kell elképzelniük, mert van olyan vezető az utakon, aki fogja az autóját, és a 2×2 sávos, középen villamossínekkel ellátott Bécsi út belső sávjában leparkolja azt. Kicsit még szögbe is fordítja a menetirányhoz képest, leszűkítve ezzel az általa „szabadon hagyott” külső sávot. Ütemesen engedte a jelzőlámpa az autókat, ütemesen torlódott fel a sor, volt, aki a felnijét féltve vagy épp a mérete miatt rögtön a villamossínen kerülte az Astrát. Messziről figyeltem a történéseket, a Fővárosi Útellenőri Szolgálat (talán 3162-es számú, de ebben nem vagyok biztos) Volkswagenje egyszerűen továbbhaladt a külső sávban, majd érkezett egy rendőr Astra – az már végre megállt. Jobb híján nem tudott mit csinálni, rádiózni kezdett a páros, és a villogó fényhíddal hívták fel a figyelmet a nem hétköznapi forgalmi akadályra.
Majd, úgy negyed óra múltán megjelent a tulajdonos. Egy nyugdíjaskorú férfi, autóstáskával. Nem értette, mi ez a felhajtás, hiszen ő csak parkol… A rendőrök nem büntették meg, minden bizonnyal fontosabbnak tartották a főútvonal felszabadítását, a forgalom helyreállítását. Emberünk beült autójába, majd azzal a lendülettel beletolatott a külső sávban épp mögötte tartózkodó, vétlen Renault Espace bal elejébe. A rendőrök szeme láttára. Ők még mindig nem látták szükségét a büntetés kiszabásának (közúti baleset okozása) mindkét autót félreállították a járdára, majd rövid tanakodás után távoztak, magukra hagyva a betétlapot töltögető autósokat. A 2×2 sávos főútvonal közepén való parkolás, majd a mögötte lévő autóba beletolatás megkérdőjelezi az ember gépjárművezetésre való alkalmasságát. Veszélyes üzemről van szó!
Részvétünk a Renault Espace tulajdonosának, és csak azt tudjuk kívánni, hogy a piros Opel Astra sofőrje észhez tér, és magától visszaadja a jogosítványát. Mindenki jobban jár azzal, ha nem erőlteti a történetet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!