Az út végén a hosszú távú utak specialistája mindössze 745,77 euróból jött ki. A rendkívül takarékos 51kW/70 LE teljesítményű dízel koda átlagban mindössze 3,94 liter üzemanyaggal is megelégedett 100 kilométerenként, s a több hegyi szakaszt, illetve hóborította utat magában foglaló út alatt 81,88 km/h átlagsebességet ért el.
A teszt során Gerhard Plattner egyértelműen bebizonyította, hogy nem szükségszerűen akadályozza a forgalmat, aki ügyel a fogyasztásra, főleg akkor nem, ha az új koda Fabia 1.4 TDI-t vezetjük. A dízelmotoros Fabia azonban csak a fogyasztás terén spórolós; menetteljesítményei nem maradnak el a várttól. Ezért az osztrák autós újságíró nem a lehető legkisebb fogyasztás elérésére törekedett. „Azt szerettem volna megmutatni, hogy az új koda Fabia TDI-t kedvezőtlen útviszonyok között is lehet úgy vezetni, hogy az átlagfogyasztás nem haladja meg a 4,7 liter / 100 kilométeres értéket, hanem akár még alatta is maradhat.” – mondja Plattner.
Plattner takarékossági receptje az alábbiakból áll: „Vezessünk körültekintően, hiszen amikor a fékpedálra lépünk, minden egyes alkalomkor energiát vesztünk. Ha piros lámpát kapunk érdemes leállítani a motort, ha 20 másodpercnél hosszabb ideig kell várakoznunk a zöld jelzésre.“ Mindezeknek köszönhetően Plattnernek gyakrabban kellett a szélvédőmosó folyadékot utántöltenie, mint tankolnia, s olajcsere miatt is csak egyszer kellett megszakítani az útját, mégpedig Portugáliában, pontosan 15.000 kilométernél. Előtte azonban a Fabia útja Ausztriában a 2.020 méteres magasságban található tiroli Kühtaisattel szoroson át vezetett – hegynek felfelé. Az itteni útviszonyok kiválóan alkalmasak voltak a téli sportok űzéséhez, ám Plattner inkább a vezetésre koncentrált. Az Európa-vándort útja során mindössze egy dolog akadályozta, mégpedig egy komp, amely motorhiba miatt nem tudta átszállítani Plattnert és a Fabia-t Írországba.
Mivel az útiterv rendkívül szoros volt, Plattner nem késlekedhetett, s Írország így kimaradt a Fabia útvonalából. Az itt elmaradt kilométereket Plattner a kontinensen pótolta, s így a tervezett 31 ország helyett „mindössze” harmincban járt. Gerhard Plattner eredetileg az 1000 euróból megmaradt összegből csupán egy üveg pezsgőt szeretett volna vásárolni. A fennmaradó pénzből azonban a hamburgi Kollaustraße-i Shell-töltőállomáson, ahol Plattner utoljára tankolt akár több üveg, kiváló minőségű pezsgőre is futotta volna, ám a tesztpilóta megelégedett néhány korty ásványvízzel.
„Meg kellett tanulnom, hogy nem csak az üzemanyagon, hanem saját kiadásaimon is spóroljak.” – mondta Plattner az út végén. Négy hét távollét után pedig semmire sem vágyott jobban, mint „minél előbb hazaérni” – mégpedig a Fabia TDI-vel, „amely még dinamikus vezetési stílusnál is rendkívül takarékos”.
A „Takarékos Vezetés Európán keresztül” útvonala az alábbi országokat érintette: Németország, Dánia, Norvégia, Svédország, Finnország, Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Ausztria, Szlovénia, Horvátország, Magyarország, Románia, Bulgária, Görögország, Olaszország, San Marino, Liechtenstein, Svájc, Monaco, Franciaország, Spanyolország, Portugália, Nagy-Britannia, Belgium, Luxemburg, Hollandia és végül ismét Németország.