Alighogy bevezette a Volvo a négyhengeres Drive-E motorcsaládot, amelynek izmosabb verziói rövid időn belül az öt- és hathengeres erőforrások helyébe lépnek, most ismét újabb motorok fejlesztésébe kezdtek. A méretcsökkentési trendnek megfelelően kis lökettérfogatú, háromhengeres egységekről van szó, melyek összeszerelése ugyanazokon a gyártósorokon folyik majd, mint a négyhengereseké (Skövde, Svédország), ez pedig rugalmas előállítást tesz lehetővé, amely mindig képes igazodni a piaci igényekhez. Az új motorcsalád tagjai már most, a tesztelési fázisban is megfelelnek az Euro-7-es környezetvédelmi normáknak.
Tudomány: 180 lóerő lesz a plafon!
Mivel a négyhengeres Drive-E motorok lökettérfogata 2,0 liter (függetlenül attól, hogy dízel vagy benzines), minden bizonnyal 1,5 literesek lesznek az új gázolajos és benzines egységek, hiszen több gyártó szerint is az egy hengerre jutó ideális lökettérfogat 500 cm3. Akárcsak a négyhengereseknél, a különböző teljesítményszinteket itt is a periféria, pontosabban a töltőnyomás, a sűrítési arány, a hajtókarok és dugattyúk változtatásával érik majd el, a furat-löket, a hengerek közötti távolság, a főtengelycsapágyak tartókerete és az olajteknő is azonos lesz. Mivel az új motor legerősebb verziója (minden bizonnyal a benzines) 180 lóerőt produkál az előzetes adatok szerint, a Volvo már azt tervezi, hogy a 60-as sorozatba is beépíthető legyen – jelenleg csak a Ford Mondeo érhető el háromhengeres motorral a középkategóriában.
A kevésbé combos kiviteleknek ugyanakkor még fontosabb szerep juthat, hiszen ezek az egységek alkotják majd a gerincét a következő generációs kompakt sorozat motorpalettájának. Az új kompaktok egyébként a teljesen friss fejlesztésű CMA platformra épülnek majd, melyet eleve úgy terveztek, hogy hibrid hajtású modelleket is lehessen rá építeni, méghozzá a háromhengeres motor integrálásával.
Divatba jöttek a háromhengeresek
Bár a háromhengeres szívómotorok régóta sok gyártó palettáján megtalálhatók különböző mini- és kisautókban, a turbósítási „hullám” révén már számos kompakt, illetve egy középkategóriás modl (Ford Mondeo) is elérhető ilyen felépítésű motorral. A Ford sokszorosan díjnyertes 1.0 EcoBoost erőforrása (1.0) mellett jelenleg a BMW (1.5), az Opel (1.0), a Peugeot-Citroën (1.2) és a Renault (0.9) kínál háromhengeres turbómotort, illetve az Audi is elkezdi saját 1,0 literesének gyártását, ami elsőként az A1-esbe kerül be. A Hyundai az év második felében elérhetővé teszi az i20-ashoz és az i20 Coupéhoz az új 1.0 T GDI egységet, illetve a Honda is jelentkezik az 1.0 VTEC Turbo motorral, melyet elsőként a Civic kaphat meg.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!