Ők a benzint drágállják, s adócsökkentést szorgalmaznak a kormánynál. A ma hivatalba lépő pénzügyminiszter szerint lesz csökkentés, de részleteket egyelőre nem árul el. A Nit (Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete) szakmai napján a fuvarozók legnagyobb baja a magas üzemanyagár, mivel az árufuvarozók költségeinek a felét teszi ki a tankolás. Ám egy tíz-tizenkét forintos áremelkedést a verseny miatt már képtelenek érvényesíteni saját árukban. Hiszen uniós tagságunk óta itt vannak a külföldiek, immár a piac hatvan százalékát ellenőrizve, leverve a fuvardíjakat. Az árverseny főként a kicsiknél veszélyes, hiszen önköltség alatt fuvarozni egyenlő a vállalkozás végével.
Ráadásként ott van minden hazai vállalkozó problémája, az áfa-visszaigénylés. Pontosabban annak folyamatos késleltetése. No meg a multik bevett gyakorlata, hogy a szállításért csak hatvan-kilencven napon túl fizetnek, míg a fuvarozó örül, ha harmincnapos haladékot harcol ki a töltőállomáson. A megoldás a kormányzati beavatkozás lenne – mondják a kamionosok.
Leegyszerűsítve: a kormány tíz forinttal csökkentse a gázolaj jövedéki adóját. Erről fognak tárgyalni ma – a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségével együtt – Szanyi Tiborral, a gazdasági tárca államtitkárával. A fuvarozók május 17-ig adnak időt a kabinetnek. Ha addig nem történik semmi, akkor valamennyi hazai üzemanyag-előállító és -forgalmazó hely bojkottját és megközelíthetőségének korlátozását helyezik kilátásba.