Oros Attila, a Citroën Hungária Kft. marketingigazgatója bizakodó a 2006. év tekintetében, és 9000 darabot meghaladó értékesítést irányzott elő, noha az autópiac becslése szerint még idén is stagnálni fog, sőt az sem kizárt, hogy folytatódik az enyhe visszaesés. A márka ambiciózus terveit többek között arra alapozza, hogy az elmúlt év utolsó négy hónapjában dinamikusan fejlődött, és jó néhány modelljével meghaladta a 2004-es eladásokat. Az év végi növekedéssel pár hónap alatt sikerült megfékezni a negatív folyamatokat, a novemberi összeladások például 19 százalékkal haladták meg a 2004. novemberit. Amennyiben a 2005 év végi fellendülést súlyozva vetítjük 2006-ra, folytatva azt az agresszív, szelektív és célzott kereskedelmi és marketing politikát, amelynek eredménye már az utolsó negyedév dinamizmusában megmutatkozott, igazoltnak látszik a 9000 eladást előirányzó terv.
Ezt a tendenciát erősítheti az a tény is, hogy a dízelüzemű autók, így a Citroën méltán népszerű, takarékos, és nyomatékos HDi turbódízelei – egyre nagyobb piaci részesedést tudhatnak magukénak, a benzinesek rovására. A Citroën C5-ösből például 83 százalék a dízelarány, és a növekedés az alsókategóriában is érezhető, hiszen minden negyedik C3-as is HDi motorral kel el. 2005-ös évben a C4, és a Xsara Picasso volt a Citroën húzómodellje Magyarországon. Az utóbbinak még meg kell küzdenie azzal, hogy a kompakt egyterűek alszegmense, ahol egyébként piacvezető, hazánkban viszonylag kicsi. Valódi siker azonban, hogy minden Magyarországon eladott ötödik egyterű Xsara Picasso volt.
A C4-es jövő évi sikerében továbbra is bízik a hazai vezérképviselet, hiszen van az autóban még tartalék. Az autóból első teljes évében közel 1800 darabot értékesítettek. A Berlingo is igen népszerűnek bizonyult tavaly, és a Xsara Picassóhoz hasonlóan, alszegmense vezetőjévé vált.
A kishaszongépjárművek értékesítésével a Citroën jelenleg is az élvonalban van, és ezt a helyét a 2006. év során is meg kívánja őrizni. A Citroën az év második félévében érkező C6-ostól, a márka új, felsőkategóriás zászlóshajójától nem annyira darabszám emelkedést, mint presztízsnövekedést vár. A Citroën C6 – a legendás DS méltó örököseként – a márka alapértékeit testesíti meg: egyedi stílus, kényelem, élenjáró műszaki megoldások. Új generációs hidropneumatikus felfüggesztése a légpárnás járművekéhez teszi hasonlatossá rugózását.
2005-ben a Citroën 7800 gépkocsit értékesített, ezzel a márka 3,5 százalékkal részesedett a magyar piacból. Az ezredforduló óta a személyautó-értékesítések igen nagymértékben nőttek évről-évre, de 2004 második felétől a fejlődés megtorpant, és idő kellett ahhoz, hogy a piaci szereplők alkalmazkodjanak a megváltozott körülményekhez. Nemcsak a vásárlóerő gyöngült, de az uniós árharmonizáció hatására az autók is valamivel drágábbak lettek. Mivel az alsókategóriás modellek uralják a magyar piacot, és ezek ügyfélköre a legárérzékenyebb, így érthető, hogy az eladások is ebben a szegmensben csökkentek a leginkább.
Mivel a Citroën ebben a kategóriában három típussal is képviselteti magát – a 2005 júniusában bemutatott C1, a megújult C2 illetve C3 – így ez a megtorpanás éreztette hatását a márka eladási darabszámaiban. A Citroën elkötelezett híve a biztonságnak és mindent megtesz utasai kényelméért, ezért nem szállt be a modelleket lecsupaszító kétmillió forint alatti árháborúba, és továbbra is a kedvező ár-érték arányra helyezte a hangsúlyt.