Ez új rekord lenne a brit aukciós ház hosszú történelmében. Világszerte hatalmas az érdeklődés a jármű iránt. Éppen ezért a Christie’s sajtótájékoztatót tartott az Audi of America-val és az Audi Tradition-nel közösen New Yorkban január 25-én. Az Audi France kiállít egy, az Audi Tradition-től származó, eredeti Auto Union Type D-t Párizsban (február 12.), ezzel is az aukcióra irányítva a figyelmet.
Az Auto Union egyike azon márkáknak, amelyek később közösen létrehozták az Audi AG-t. Az Audi Tradition életben tartja a legendás Auto Union Grand Prix versenyautók emlékét. Miközben az aukcióra kínált autót az Audi Forumban (Park Avenue 250, a 47. utca sarkán) állítják ki New Yorkban január 25-én, a testvére –Auto Union Type D versenyautó 1938-ból – február 12-én Párizsban (Bauer Saint Honoré, 48 Place du Marché Saint Honoré) lesz látható. Mindkét Grand Prix autó megjárta az utat a volt Szovjetunió területéről, ahova a második világháború után szállították őket a megszálló szovjet csapatok hadizsákmányként a kelet-német Zwickauból.
A nyolcvanas években az amerikai Paul Karassik hozta őket nyugatra, miután több mint tíz évig kereste és végül darabokra szedve találta meg az autókat a volt Szovjetúnió területén. Szakemberekkel építtette újra össze az autókat Nagy-Britanniában, az Audi AG műszaki irányítása mellett. Később az Audi AG megvásárolta Paul Karassiktól az 1938-as autót. Az 1939-es Type D magántulajdonba került.
Az Auto Union mérnökei, élükön Robert Eberan-Eberhorsttal, az 1938-as szezonra fejlesztették ki a 12-hengeres Type D versenyautót, amikor új nemzetközi Grand Prix szabályokat vezettek be, amelyek a motor hengerűrtartalmát három literre korlátozták. Az autó alapvető műszaki felépítése – középen elhelyezett kompresszoros motor, torziós rudas felfüggesztés – lényegében elődjének, a Type C-nek példáját követte, amelyet Ferdinand Porsche fejlesztett ki az Auto Union számára egy 16-hengeres V-motorral. 1938-ban az Auto Union a brit és az olasz nagydíjat is megnyerte a Type D versenyautóval.
Az autót 1939-ben módosították, immár két kompresszor lélegeztette az erőforrást, amelyek a teljesítményét 420-ról 460 lóerőre növelték. Legnagyobb sebessége 330 kilométer/óra volt, Franciaországban és Jugoszláviában is győzedelmeskedett a nagydíjon. Az Auto Union Type D versenyautó legsikeresebb pilótái Tazio Nuvolari, H.P. Müller, Hans Stuck, Rudolf Hasse és Georg Meier voltak.
Az Audi Tradition ma már ismét négy Auto Union Ezüstnyíl birtokosa – ezek az eredeti Type D és a Type C/D hegyi-felfutóversenyekre tervezett autók, valamint az eredeti Type C Grand Prix, illetve a Type C Avus Streamline versenyautók replikái. Egy további replika készül idén – egy Auto Union Type D versenyautó, az 1939-es változat, dupla kompresszorral.
Az Audi embléma négy karikája az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat szimbolizálja, amelyeket később az Auto Union neve alatt egyesítettek. Az Auto Union és az NSU, amelyek 1969-ben egyesültek, számos jelentőségteljes fejlesztéssel járult hozzá az autó evolúciójához. Az Audi AG az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult 1985-ben. Az Auto Union GmbH és az NSU GmbH tradicionális márkákkal együtt az Audi Tradition táplálja és bemutatja az Audi tartalmas és szerteágazó történelmét. Az Audi museum mobile az Audi Forum Ingolstadt területén reggel 9 óra és este 6 óra között tart nyitva.