A 190 millió eurós beruházás kivitelezése 2006-ban kezdődik a tatabányai ipari park 66 hektáros területén, és 185 munkahelyet teremt.
Magyarország elvesztette a Hankook gumigyárért a szlovákokkal lefolytatott versenyt, viszont megnyerte a Bridgestone letelepítéséért vívott csatát. A Bridgestone a Tatabánya és Környe közötti Tatabányai Ipari Parkban megépülő üzemben személyautók és pickupok számára fog nagy teljesítményű, speciális radiál-gumiabroncsot gyártani. A termelés volumene 2009 első felére elérheti a napi 8 ezer darabot. A japán gumiabroncsgyár tervei szerint a tatabányai gyárból elégítik majd ki a növekvő európai igényeket, illetve az új üzem a cégcsoport európai beszállítói kapacitásának növeléséhez is hozzájárul. A magyarországi gyár lesz a világ 24 országában jelen levő Bridgestone csoport ötvenegyedik gumiabroncs-termelő üzeme.
A lengyelországi Poznanban már gyárat működtető Bridgestone szlovák és lengyel helyszíneket is vizsgált, hazánkban pedig több jelentős ipari park ajánlatát mérték fel – mondta lapunknak Gíber Erzsébet, a tatabányai Gazdaságfejlesztő Szervezet Kht. ügyvezető igazgatója. Tatabányának többek között azért is jól jön ez a beruházás, mert a Vértesi Erőmű Rt. mellett több helyi vállalatnál végrehajtott leépítések miatt a helyi munkanélküliség 6,7 százalékra emelkedett. A Bridgestone számára fontos a szakképzett munkaerő, és szerencsére a város a közelmúltban nyert el egy körülbelül egymilliárd forintos EU-támogatást térségi integrált szakképző központ létesítésére, amely 2007 elejére készül el.
Autóipari beszállítóból jelenleg három működik Tatabányán. Így alumínium keréktárcsák, légzsákcsatlakozók és tengelykapcsolók is készülnek a városban, s ha az épülőben lévő negyedik üzem is elkészül, összesen kétezer főre emelkedik az autóipari beszállítók által teremtett munkahelyek száma.
A Bridgestone a Michelint követi, amely Nyíregyházán 250 új munkahelyet létesít hatvanmillió eurós beruházása révén. Itt szeptemberben kezdődik a Michelin személyautó-abroncsok gyártása. A Michelin csoporthoz tartozó márkák (Taurus, Kleber, Goodrich, Michelin) traktorabroncsait egész Európa számára gyártják Nyíregyházán. A személykocsiabroncsok egy részét is exportálni fogják, különösen azután, hogy a jövő év tavaszára az abroncsgyártó kapacitás eléri a tervezett évi nyolcszázezres szintet.
Michelin 20, Bridgestone 19, Goodyear 18 százalék: a globális piaci részesedésükre vonatkozó számok kitűnően jelzik, milyen közel áll egymáshoz a világ három legnagyobb gumiabroncsgyártója. Hasonló a helyzet, ha árbevételüket nézzük: a Michelin 20, a Bridgestone 18,5, a Goodyear pedig 18,4 milliárd dolláros abroncsforgalmat produkált 2004-ben. A Bridgestone ugyanakkor áttörésre készül: az ambiciózus japán társaság 2010-re le szeretné taszítani a dobogó tetejéről a francia versenytársat.
Üzleti stratégiáját is ennek megfelelően alakítja: csak az idén öt új gyár építését jelentette be. Brazília, Mexikó, Kína, Lengyelország s most Magyarország: a termelőüzemek száma rövidesen ötvenegyre ugrik. Fékezheti azonban a japánok terjeszkedését a kedvezőtlen gazdasági környezet, így a nyersgumi, az olaj és az acél magas ára, valamint az amerikai és a japán (a két legfontosabb) piac lassulása.