BMW 3-as Touring: világpremier Frankfurtban
A kiváló futóművű, sportos és elegáns BMW kombi utas- és csomagtere ezentúl még nagyobb lesz. A negyedik generációs 3-as Touring sokoldalúbb mint valaha, és nem kevesebb, mint három benzines, és két dízel motorral lép piacra.
BMW 3-as összkerékhajtással: xDrive most már a 3-ashoz is
A BMW intelligens összkerékhajtási rendszere segítségével a 3-as limuzin és Touring modellek tapadása, agilitása, menetbiztonsága és stabilitása is javul. A többtárcsás tengelykapcsolót használó xDrive a motor erejét a helyzetnek megfelelően változtatva, és gyors reakciósebességgel osztja el a kocsi hajtott tengelyei között.
BMW 3-as limuzin: három új motor
A 3-as limuzin motorpalettáját a négyhengeres 318i és 318d, valamint a 330d teszi még szélesebbé és magasabb színvonalúvá. Az új M sportcsomagot választók pedig még hangsúlyosabb sportosságot élvezhetnek.
BMW 1-es: új csúcsmodell és M sport csomag
A kompakt kategória egyik legerősebb sportolója az 1-es sorozat 265 lóerős (195 kW, 315 Nm), hathengeres csúcsmodellje. Ősztől kezdődően az 1-es adaptív fényszóróval, új telematikai funkciókkal, M sport csomaggal és a dízel modellek részecskeszűrővel is kaphatóak lesznek.
BMW 5-ös: a motorpaletta újra bővül
Az 5-ös széria színvonalát még magasabbra emeli az 540i V8-as motorja, az 530xd összkerékhajtással kombinált dízelje, és az 520d négyhengeres dízelje. Ezzel egyidejűleg az 550i csúcsmodellben és az 530d-ben átdolgozták a meglévő motorokat. További fontos újdonság, hogy az 5-ös sorozat dízeljeiben ezentúl széria lesz a részecskeszűrő.
BMW 6-os Coupé és Cabrio: mostantól új V8-assal
Ősztől kezdve a 650i lép a 645Ci helyébe. 367 lóerős (270 kW), 490 Nm-es, 4,8 liter hengerűrtartalmú, nyolchengeres motorja 5,4 másodperc (kabrió 5,7 másodperc) alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre ezt az egyedülálló 2+2 üléses autót. A végsebességet elektronikusan 250 km/órára szabályozták.
BMW 7-es: új 730Ld, és sokkal több erő a 745d dízel csúcsváltozatban
A 730Ld formájában először kapható a 7-es hosszú tengelytávú változata hathengeres dízel motorral. A bőséges szériafelszerelés és a szintúgy gazdag extralista – amelynek sok tétele a hátsó ülésre vonatkozik – révén a 730Ld ideális autó sofőrös használatra. A 745d teljesítménye 330 lóerőre (242 kW), legnagyobb nyomatéka 750 Nm-re növekedett, amely 10, illetve 7 százalékos növekedést jelent.
BMW X3 2.0i, és erősebb nagy dízelek
A BMW szabadidő járművének motorpalettáját új, kétliteres, négy hengeres belépő modell teszi még teljesebbé. A háromliteres dízel nem csak erősebb, hanem takarékosabb is lett, és akárcsak a többi dízel az X3-ban, szériában részecskeszűrővel készül.
BMW Individual: exkluzív, egyedi darab a 650i Cabrio alapjára
Ebben a nagyon különleges modellben a kocsi belsejét és külső részét különleges formatervezési megoldás, egy vonal kapcsolja össze. A Frankfurti Autókiállításra készült, egyedi BMW 650i kabrióban a legfinomabb bőrt használták, belső és külső kialakítása a legmagasabb színvonalú.
Eredeti BMW felszerelések
A BMW felszerelések és speciális kiegészítők sorát mutatja be Frankfurtban. Jó példa erre az X3-ashoz készült aerodinamikai csomag, a 3-as kifinomult fa utastér betétei, az első és hátsó parkolókamera, valamint az utólag beszerelhető, hordozható DVD-rendszer. Ez utóbbinak a tetőkárpitban van csatlakozója.
BMW Night Vision és fényszóró asszisztens
A Frankfurti Autókiállításon két új, vezetést segítő rendszer mutatkozik be. A BMW Night Vision és a fényszóró asszisztens növelik a biztonságot, és javítják a vezetés kényelmét éjszaka. A BMW Night Vision hőkamerája felismeri az embereket, az élőlényeket és a tárgyakat, korábban, mint ahogy a vezető meglátná azokat. A fényszóró asszisztens szükség szerint automatikusan le- illetve felkapcsolja az országúti fényszórót.
Magas színvonalú technológia és újítások
A BMW DSC (Dynamic Stability Control) rendszere új kényelmi és biztonsági funkciókkal lett gazdagabb, valamint a BMW összes dízel modelljében szériafelszerelés lett a részecskeszűrő.
BMW ConnectedDrive kutatás: letölthető útvonal számítógépről az autóba
A BMW ConnectedDrive által Frankfurtban bemutatott kutatási eredmények megmutatják, hogy a vezető által otthon konfigurált egyedi útvonalak hogyan tölthetők le a gépkocsi saját navigációs rendszerébe.
BMW xDrive: a BMW intelligens összkerékhajtási rendszere a 3-ashoz is kapható
A BMW 3-as limuzin és Touring hathengeres változatai ezentúl a BMW új, xDrive összkerékhajtási rendszerével is kaphatók. Az xDrive a motor erejét szükség szerint, a másodperc tört része alatt osztja el a két tengely között, folyamatosan változóan. Ettől a 3-as tapadása, agilitása, menetbiztonsága és stabilitása is még magasabb színvonalú lesz. Az összkerékhajtás miatt szükséges csekély változtatásoktól eltekintve az xDrive modell futóműve azonos az alapváltozatéval. Az xDrive modellek szériában 17 colos kerekeken gurulnak, 225/50 méretű gumikkal. Az xDrive szíve egy elektronikusan felügyelt nyomatékelosztó, amelyben többtárcsás tengelykapcsoló osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, a helyzettől függően. Az erő elosztása folyamatosan változó, 0-tól 100 százalékig és fordítva, 100-tól 0 százalékig változhat. Ez azt jelenti, hogy szélsőséges esetben az első és a hátsó tengely teljesen szétkapcsolódik, illetve merev kapcsolat van közöttük. Normál körülmények között, egyenes úton a motor erejének 60 százaléka kerül a hátsó kerekekhez, 40 százalék az elsőkhöz.
A DSC-vel szorosan együttműködő xDrive előrelátó
A BMW xDrive hálózatban áll a DSC menetstabilizáló rendszerrel, és használja annak információit. Ezáltal fel tudja mérni, hogy a kocsi veszélyes helyzet felé sodródik-e. Így, előre látva az xDrive gyorsabban reagálhat, mint más rendszerek, hogy a helyzetnek megfelelően ossza el a hajtóerőt az első és a hátsó kerekek között. A DSC-vel kombinált xDrive egyik fontos tulajdonsága, hogy szükség esetén a HDC (Hill Descent Control) segítségével biztonságosabban és egyenletesebben jut le a lejtőn a kocsi. A HDC rendszer ugyanis a vezető beavatkozása nélkül használja a 3-as fékjeit mind a négy keréken. Ezáltal erős lejtőn a kocsi megfelelő sebességgel, kényelmesen és biztonságosan ereszkedik le.
BMW 3-as: új motorok a 3-as limuzinban
A 330d három literes, hathengeres dízelje nem kevesebb, mint 231 lóerős (170 kW) teljesítményt és 500 Nm-es nyomatékot ad le. Sportos menetteljesítményei (0-ról 100 km/h 6,7 másodperc alatt, végsebesség 250 km/h) ellenére a 330d limuzin az EU vegyes szabvány szerint mindössze 6,5 liter tüzelőanyagot fogyaszt 100 kilométerre.
A dízel modellpaletta alsó szélét kerekíti le a 122 lóerős (90 kW) teljesítményű, és 280 Nm nyomatékú 318d. Mindössze 5,6 literes EU szabvány szerinti fogyasztása ellenére a kocsi igen fürge. 0-ról 100 km/órára 10,6 másodperc, 80-ról 120 km/órára (negyedik fokozatban) 9,3 másodperc alatt gyorsul fel, és csúcssebessége is 206 km/h.
A BMW 318i alapmotorja a jól ismert két literes, négy hengeres benzines. 129 lóerős teljesítménye (95 kW) és 180 Nm-es forgatónyomatéka 10 másodperc alatti gyorsulást tesznek lehetővé 0-ról 100 km/órára. Ez a kocsi 80-ról 120 km/órára (negyedik fokozatban) mindössze 10,9 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 208 km/h. Tüzelőanyag fogyasztása az EU szabvány szerint mindössze 7,3 liter 100 kilométerre. A 3-as limuzinhoz és Touringhoz kapható M sport csomag sportos futóműbeállítást, aerodinamikai csomagot, ködlámpákat, exkluzív könnyűfém kerekeket, sportüléseket, M bőrből készült kormánykereket és ajtócsíkozást tartalmaz.
BMW 5-ös: 540i limuzin és új 550i
Az 540i új négyliteres V8-as motorjának teljesítménye 306 lóerő (225 kW), maximális nyomatéka 390 Nm. Ennek az erőnek köszönhetően az 540i limuzin 0-ról 100 km/órára 6,2 másodperc alatt gyorsul fel, és csúcssebessége 250 km/h. Tüzelőanyag-fogyasztása mindössze 11 liter az EU szabvány szerint. Az 545i-t leváltó új 550i-ben dolgozó V8-as maximális teljesítménye 367 lóerő (270 kW). A 490 Nm-es legnagyobb nyomatékot 3400-as fordulatszámon adja le a motor. Az 550i mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, és a 80-ról 120 km/órára történő rugalmassági mérést 5,2 másodperc alatt teljesíti negyedik fokozatban. Az EU szabvány szerint a fogyasztása mindössze 11,1 liter. Az új nyolchengeres motorokhoz alapfelszerelés a hatfokozatú kézi váltó. A Steptronic-kal kiegészített, hatfokozatú automata váltó mindkét modellhez extra felszerelés. A hatfokozatú, szekvenciális SMG váltó kizárólag a BMW 550i-hez rendelhető.
530d: erősebb és takarékosabb
Az BMW 530d új soros hathengeres dízelje 231 lóerős (170 kW) maximális teljesítményt és 500 Nm-es nyomatékot ér el. A 250 km/h végsebességű 530d limuzin mindössze 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, míg az EU szabvány szerinti átlag fogyasztása mindössze 6,7 liter. Akárcsak az összes BMW 5-ös dízel, úgy az 530d is teljes mértékig megfelel az EU4 károsanyag kibocsátási normának, mivel szériafelszerelésként dízel részecskeszűrővel gyártják.
530xd: az első 5-ös dízel xDrive-val
A kombiként és limuzinként is rendelhető 530xd az első összkerékhajtású dízel 5-ös. A BMW xDrive összkerékhajtási rendszer segítségével a kocsi egyedülálló dinamikussággal és agilitással büszkélkedhet. Az 530xd mindössze 6,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, végsebessége 242 km/h. Átlagos tüzelőanyag-fogyasztása az EU norma szerint 7,6 liter 100 kilométerre. 520d: erőteljes négyhengeres dízel a BMW Business Class számára Ősztől kezdve mutatkozik be az 5-ös sorozatban a kétliteres, négyhengeres dízel motor (163 lóerő, 340 Nm), amely sportos menetteljesítményeket kombinál kedvező tüzelőanyag-fogyasztással. Az 520d limuzin 8,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebessége 223 km/h. Ezzel egyidejűleg az EU szabvány szerint mindössze 5,9 liter a fogyasztása 100 kilométerre.
650i: BMW 6-os Coupé és Cabrio új V8-as motorral
A BMW 750i új 4,8 literes, 367 lóerős (270 kW), 490 Nm-res, nyolc hengeres motorja mostantól kezdve a BMW 6-os kupéban és kabrióban is kapható. Az új modellt BMW 650i típusjelzéssel jelölik, amely leváltja a korábbi 645Ci-t. Extra 34 lóerejével (25 kW) az új BMW 650i menetteljesítményei jobbak, fogyasztása viszont alacsonyabb, mint elődjéé. Álló helyzetből 100 km-re mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsul fel a kupé, nyitott változata 5,7 másodperc alatt hajtja végre ugyanezt a feladatot. A végsebességet mindkét változatban 250 km/órára szabályozták elektronikusan. Figyelemre méltó teljesítménye ellenére az új nyolchengeres kupé mindössze 11,9 litert fogyaszt 100 kilométerre, míg a kabrió ugyanezt a távot 12,9 liter tüzelőanyaggal teszi meg.
730Ld: A 7-es hosszú tengelytávú változata először kapható dízel motorral
A BMW 2005 szeptemberétől kínálja a hosszú tengelytávú 7-es sorozat első dízel változatát, a három literes dízel motorral szerelt 730Ld-t. A 231 lóerős (170 kW), 520 Nm-es motor fogyasztása 8,2 liter az EU norma szerint. Ez azt jelenti, hogy 3,5 százalékkal kevesebb tüzelőanyagot fogyaszt, mint elődje – mindezt a megnövekedett teljesítmény és nyomaték ellenére. A 238 km/órás végsebességű 730Ld mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, és gondozásmentes dízel részecskeszűrőjével megfelel az EU4-es károsanyag kibocsátási normának.
Széles körű felszereltség a lehető legnagyobb komfort érdekében
A normál tengelytávú változathoz képest a BMW 730Ld felszereltsége gazdagabb: Nasca bőrkárpitozás, elektromos ülésfűtés elöl és hátul, elektromos napellenzők hátul, nívószabályzás hátul, króm vagy a karosszéria színére fényezett tetődíszlécezés. A hátsó ülés kényelmét extraként választható felszerelések sorával lehet tovább növelni: külön klímakompresszoros hátsó légkondicionáló, elektromosan állítható komfortülések, aktív ülésszellőztetés, második telefonkagyló, hűtő, hátsó tévéképernyő saját távirányítóval. Ez utóbbi a hátsó utasok számára nem csak analóg és digitális tévéműsorok élvezését teszi lehetővé, hanem a DVD-váltó használatát is. A Bluetooth csatlakozás mellett az új rádiótelefon beszerelőkészlet TCU-t (Telematics Control Unit) is tartalmaz.
745d: jelentősen nagyobb teljesítmény és forgatónyomaték a csúcsdízelben
A 2006-os modellévtől kezdődően a 745d csúcsmodell teljesítménye és nyomatéka lényegesen nagyobb: a 745d csúcsteljesítménye 330 lóerő (242 kW)(+10 százalék), forgatónyomatéka pedig 750 Nm (+7 százalék). A hatalmas teljesítménynek köszönhetően a 745d álló helyzetből mindössze 6,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára (0,2 másodperccel gyorsabban, mint korábban), és elektromosan korlátozott 250 km/órás végsebességet ér el. A teljesítmény és a nyomaték növekedése ellenére az tüzelőanyag-fogyasztás továbbra is ugyanolyan alacsony marad: 9,5 liter 100 kilométerre.
BMW Individual a még jobb hátsó kényelem érdekében
Az exkluzív kárpitozáson felül a BMW Individual olyan további extrákat kínál, mint a hátsó üléshez rendelhető Infotainment Online. Ennek segítségével az utasok DVD-zhetnek, tévézhetnek, használhatják a navigációs rendszert és a fedélzeti komputer funkcióit, valamint internetezhetnek is, a két fejtámlába épített 9,5 colos LCD monitort használva.
X3 2.0i: új, négy hengeres alap motor
Az új X3 2.0i két literes, négy hengeres motorjának 150 lóerő (110 kW) a legnagyobb teljesítménye, és 200 Nm a legnagyobb forgatónyomatéka. A BMW xDrive összkerékhajtásának köszönhetően az X3 2.0i 0-ról 100 km/órára 11,5 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége pedig 198 km/h. Az EU norma szerinti átlagos fogyasztás 9,3 liter 100 kilométerre. Az xDrive összkerékhajtás mellett további rendszerek fokozzák az amúgy is magas aktív biztonsági színvonalat. Ezek a DSC (Dynamic Stability Control), a Trailer Stability Control (utánfutó stabilizáló rendszer), a HDC (Hill Descent Control) és a két lépcsős fékerő kijelző.
X3 3.0d: erősebb és agilisabb dízel
A Common Rail befecskendezéses, hathengeres, soros, három literes dízel teljesítménye 14 lóerővel (10 kW), 218 lóerőre (160 kW) növekedett. Szintén jelentős mértékben, 90 Nm-rel növekedett a forgatónyomaték, melynek csúcsa most 500 Nm. A teljesítmény és a nyomaték növekedése különösen az X3 3.0d gyorsulásában mutatkozik meg, mely 100 km/órára 0,5 másodperccel jobban, azaz 7,4 másodperc alatt gyorsul fel. A kocsi egész évben használható gumiabroncsai miatt a végsebesség korlátja 210 km/h. A teljesítmény és a menetteljesítmények javulása ellenére az izmos, hathengeres, szériában hatfokozatú váltós kocsi csak 7,9 litert fogyaszt 100 kilométerre az EU szabvány szerint. Szeptembertől kezdve mindkét dízel – az X3 3.0d és az X3 2.0d is – szériában dízel részecskeszűrővel készül. Az extraként rendelhető M sport csomag még egyénibbé és jelentősen sportosabbá teszi az X3 megjelenését.
BMW Individual: a vonal, mint összekötő elem
A Frankfurti Autószalonon bemutatott 6-os kabrióban az autó külsejét és belsejét egy különleges formatervezési elem köti össze: a vonal. Ez a motorháztetőről áthúzódik az utastérbe, ahol az üléseken és a díszléceken bújik elő újra. A különlegesség motorháztetejét két markáns vonal szeli át. A 19 colos Individual könnyűfém kerekek küllője V alakú, és a díszítés magas fényű BMW Indiviual Shadowline. Az utastérben a vonal a BMW Individual Merino bőrülések intarziás kéderein tűnik fel újra. Végül az utastér fekete díszlécén ismétlődik meg megint a fém betétekben. Az ülések mellett többek között a műszerfalat, a szélvédőoszlopot, az oldalborításokat és az első ülések háttámláját burkolja bőr. Még az automatikus tető is teljesen bőrből készült. Az exkluzív utasteret megvilágított küszöbök és BMW Individual kormány teszi teljessé, amely utóbbi fa gyűrűs intarziáival tűnik fel.
Eredeti BMW felszerelések
A BMW Frankfurtban számos terméket mutat be, amellyel a kocsi testre szabható, vagy funkciói sokoldalúbbá tehetők. Ilyen például a BMW X3-as számára készült II. számú aerodinamikai csomag, a sport kipufogódob és a nemes fából készült utastér betétek. Az utólag beszerelhető „Advanced” DVD-rendszer segítségével jól szórakozhatnak a hátul ülők. Ennek kihajtható 7 colos képernyői az első ülések támlájában vannak. Ehhez a rendszerhez hatszoros multimédiaváltó, játékkonzolok vagy kamera is csatlakoztatható. Az X3 biztonságosabb manőverezése érdekében utólag első és hátulsó parkolókamera is beépíthető, melynek képét a fedélzeti monitor vetíti ki. Ideális útitárs az utólag beszerelhető, hordozható DVD-rendszer, amely a tetőkárpitba csatlakoztatható, TFT képernyői pedig 10,2 colosak. Az unalmat elűzni segít az Apple iPod és iPod mini csatlakozó pont, ezek a berendezések akár tizenötezer zeneszámot is képesek tárolni. A lejátszás a kocsi audiorendszerén keresztül történik, a különböző funkciók a kormányról vagy a rádió gombjaival kezelhetők.
BMW Night Vision és fényszóró asszisztens: jobb és biztonságosabb autózás sötétben
A BMW két új vezetést segítő rendszert kínál extraként, amelyek megkönnyítik a sötétben való vezetést, és javítják a közlekedésbiztonságot. Az 5-ös, 6-os és 7-es BMW-khez szeptembertől rendelhető fényszóró asszisztens a belső tükörbe épített érzékelő segítségével érzékeli a forgalmi körülményeket és automatikusan, szükség szerint be- vagy kikapcsolja a távolsági fényszórót. Ha nincsenek más járművek a fényszóró hatósugarában, akkor a távolsági fény automatikusan bekapcsol, persze csak akkor, ha nem megfelelő az út megvilágítása. A BMW Night Vision kezdetben a 7-eshez lesz kapható, 2005. negyedik negyedévétől. Ez a készülék hőkamerája segítségével az autó előtt háromszáz méteren belül levő tárgyakat képes érzékelni. A központi képernyőn látható képen különböző fényességűek a tárgyak, attól függően, hogy mennyi hőt bocsátanak ki. Ezért az emberek és az állatok a legfényesebbek a képen.
Csúcstechnológia és újítások
A DSC új generációját további funkciókkal egészítették ki, melyek a következők: elindulási asszisztens, fék készenlét, szárazra fékezés, fading kompenzáció, soft-stop és utánfutó stabilizálás. Ezek a kiegészítő funkciók 2005 őszétől az összes 5-ös és 6-os modellen, valamint az 1-es és 3-as sorozat hathengeres modelljeiben a szériafelszereléshez tartoznak. Az 5-ös és a 7-es sorozat dízel modelljeiben már egy ideje széria felszerelés a gondozásmentes dízel részecskeszűrő. 2005 őszétől a 3-as limuzin és Touring, valamint az X3-as és az X5-ös dízel modelljeit is felszerelik ezzel. Az 1-es sorozat dízel modelljei számára nyár óta extra felszerelésként rendelhető meg a részecskeszűrő. Így a BMW az egyik első autógyár, mely az összes modelljéhez kínál szűrőrendszert. Ezen felül még azt is tervezi a BMW, hogy 2005 őszétől a korábban szűrő nélkül forgalomba hozott aktuális, illetve régebbi modellekhez is kínáljon utólag beszerelhető készletet, így például a legutóbbi 3-as sorozat legtöbb modellje számára.
BMW ConnectedDrive kutatás: útvonal letöltés a számítógépről az autóban
Egy kutatási terv keretében mutatja be a BMW a ConnectedDrive rendszert a 2005-ös Frankfurti Autószalonon. Ennél a rendszernél az otthoni komputeren összeállított útvonalak közvetlenül az autóba küldhetők, és a navigációs rendszerrel lehívhatók. Így a kocsi tulajdonosa személyes szempontjai alapján kiválasztott útvonalon navigálhat a rendszer segítségével. Az előre megadott útvonalhoz további úticélok is hozzáfűzhetők. A rendszer segítségével elképzelhető, hogy a BMW „a vezetés élménye” szlogent bizonyos útszakaszokon a saját elképzelései szerint mutatja meg a kocsi tulajdonosának. Olyan útvonalakról van szó, ahol egyébként a BMW mérnökei és futóműfejlesztői a jármű tulajdonságait tesztelik.
Két vízió a BMW-től
A BMW Concept Z4 Coupé és a Concept X3 EfficientDinamics hybrid központi szerepet játszottak a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon
A BMW két tanulmányautót – BMW Concept Z4 Coupé és BMW Concept X3 EfficientDinamics hybrid – leplezett le a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon, amelyekkel láttatni engedte a jövőbeni autózás két, egymástól teljesen különböző stílusát. A feltűnő megjelenésű BMW Concept Z4 Coupé egy új, dinamikus Z4 modell alapja lehet, és folytatja a kilencvenes években gyártott, ritka és elismert Z3 Coupé hagyományait. Ha a Concept Z4 Coupé-ből szériaautó lenne, akkor az új három literes magnézium motor (265 lóerő, 315 Nm) 5,7 másodperc alatt gyorsítaná fel 100 km/órára, és elektronikusan szabályzott végsebessége 250 km/h lenne. A Concept Z4 Coupé a Z4-es roadsterben megismert technikai megoldások javát átveszi. Ilyenek az elektromos szervokormány és a DSC menetstabilizáló rendszer. A kupé legtöbb stíluselemét is a BMW Z4-es roadstertől örökölte. Alapul a roadster erős futóműve és merev padlólemeze szolgál, a karosszéria merevségét pedig tovább fokozza a
kemény tető és a csomagtér ajtó. A BMW Concept Z4 Coupé Frankfurt egyik legnagyobb látványossága volt a nemzetközi sajtó szerint. Ehhez selyemfényű Glacier ezüst fényezése, nubuk belső kárpitozása és füstszínű, 19 colos könnyűfém kerekei is hozzájárultak. A Frankfurti Nemzetközi Autószalonon tartott beszédében Dr. Helmut Panke, a BMW igazgatótanácsának vezetője bejelentette, hogy a Concept Z4 Coupé szériaváltozatát a közeljövőben kezdik el gyártani. A BMW a hibrid technológiában tett előrelépését is bemutatta a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon, amit a BMW X3 EfficientDinamics hibrid autó reprezentált. Ebben olyan újítások találhatók, mint a Super Cap technológia, az aktív erőátvitel, az automatikus motorindítás/leállítás, nagy pontosságú
befecskendezés és fékenergia regeneráció. Ezek segítségével a Concept X3 EfficientDinamics menettulajdonságai jelentős mértékben javulnak, miközben a kombinált tüzelőanyag-fogyasztása húsz százalékkal javul a széria X3-ashoz képest. Amikor ebben az autóban a vezető a fékpedálra lép és megáll, a benzinmotor kikapcsol, hogy megszüntesse az tüzelőanyag-fogyasztást és a károsanyag kibocsátást. Ezzel egyidejűleg a villanymotor generátorrá változik, hogy újratöltse az energiaforrást. Ha a gázpedált lenyomják, a motor automatikusan újraindul. Ha a vezető tovább nyomja a gázpedált, a 400 Nm-es elektromotor automatikusan elkezdi kifejteni 82 lóerős maximális teljesítményét. Enyhe gyorsításnál a
rendszer csak a villanymotort használja a fogyasztás és a károsanyag kibocsátás minimalizálására. Maximális gyorsulás esetén az elektromos motor és a belsőégésű motor ereje összeadódik, és együttesen akár 600 Nm nyomatékot is leadhatnak, miközben a motorfordulatszám nem emelkedik 1500 fölé. Amikor nem az autó hajtására használják, akkor a villanymotor ismét automatikusan generátor üzemmódba kapcsol az energiaforrás töltése érdekében. Az energiát innovatív kétrétegű kondenzátorban, más néven Super Capban tárolják, amely a küszöbben van elrejtve. Ennek kapacitása kilogrammonként tízszer akkora, mint a hagyományos nikkel-metálhibrid akkumulátoroké.