A 77 kW / 105 LE teljesítményű négyhengeres dízelmotor a már 1900-as fordulatszámon leadott 250 Nm nyomatékának köszönhetően nyugodt vezetési stílust tesz lehetővé, ugyanakkor kimagasló menetteljesítményekre is képes. Az S tronic többek között intelligens vezérlésének és a gyors fokozatváltásoknak köszönhetően jobb gyorsulást eredményez.
Az Audi valamennyi TDI erőforrásához hasonlóan az 1,9 literes verzióhoz is rendelhető dízel-részecskeszűrő. A következő modellévtől számos új felszereltség is bekerül az Audi A3-as modellbe, így például most debütál az Audi új generációs navigációs rendszere nagyméretű monokróm kijelzővel, az MP3-as fájlok lejátszására is alkalmas CD lejátszó, illetve az MMI rendszer is. Ugyancsak újdonságszámba megy az opcionálisan rendelhető iPod csatlakozó, amelynek segítségével lejátszhatjuk az iPod MP3-as fájljait az Audi A3 audiorendszerén keresztül, s így akár egy kisebb koncerttermet hozhatunk létre az autó utasterében.
Erősebb lesz az Audi A4 2.0 TDI
Az új, 2007-es modellévtől bővül az Audi A4 család: a típushoz eddig leggyakrabban választott 103 kW / 140 LE teljesítményű 2.0 TDI motoron kívül az A4 és A4 Avant változatokhoz ezentúl rendelhető a 125 kW / 170 lóerős ultramodern kétliteres, négyhengeres dízelmotor is. Az Audi ezen a motoron először ötvözte a piezo technológiát az adagolófúvókás befecskendezéssel. A négyhengeres erőforrás meggyőző menetteljesítményekre teszi képessé az autót: a 170 lóerős A4 limuzin 2.0 TDI elsőkerék hajtással és hatfokozatú manuális váltóval mindössze 8,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre és 228 km/h végsebességre képes, ugyanakkor az átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 5,8 liter 100 kilométeren. A motor maximális 350 Nm forgatónyomatéka 1750 és 2500-as fordulatszám között áll rendelkezésre.
A sportos és dinamikus erőforrás rendelhető quattro állandó négykerék hajtással is. Az Audi valamennyi dízel erőforrásához rendelhető dízel-részecskeszűrő ennél a motorverziónál széria. Az új modellév megkülönböztetésének érdekében tovább finomították az A4 sorozat belső terét: a középkonzol kapcsolói, illetve a pohártartók egy alumíniumhoz hasonló borítást kapnak majd. A rádió kezelőszervei ugyancsak ebből a jó minőségű anyagból készülnek.
A következő modellévtől számos új felszereltség is bekerül az Audi A4-be, így például az A3-as modellhez hasonlóan az A4-ben is most debütál az Audi új generációs navigációs rendszere a nagy monokróm kijelzővel, az MP3-as fájlok lejátszására is alkalmas CD lejátszó, illetve az MMI rendszer is. Ugyancsak újdonságszámba megy az opcionálisan rendelhető új iPod csatlakozó, amelynek segítségével lejátszhatjuk az iPod MP3-as fájljait.
Nem csupán az autó belseje, hanem a külső is átesett némi frissítésen, így például bővült az autóhoz választható színek skálája is: az Ibisfehér, a Lávaszürke gyöngyház, és a Mélytenger kék gyöngyház áll rendelkezésére az új A4 vásárlóknak.
Természetesen az Audi S4 is részesül a következő modellév változtatásaiból. A fent felsoroltakon kívül az A4 sportverzióját új S-dizájnban készülő 18 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint fekete színű féknyergek teszik még egyedibbé. A jövőben díszítésként az első féknyergeken is megjelenik az S4 logó.
Új nyolchengeres erőforrás a luxusosztály számára
Már rendelhető az Audi A6 és A8 típusokhoz a világ egyik legmodernebb nyolchengeres erőforrása. A 4.2 FSI motor szoros rokonságban áll az Audi RS 4-ben dolgozó pörgős V8-assal. A közvetlen benzinbefecskendezésnek köszönhetően 335 lóerős elődjével szemben az új erőforrás már 257 kW / 350 LE teljesítmény leadására képes, ugyanakkor mintegy 10 százalékkal alacsonyabb az üzemanyag-fogyasztása. A motor rendkívüli erejét egy hatfokozatú tiptronic váltó és a quattro állandó négykerék-hajtás segítségével juttatja az autó az úttestre. Az új motor a 2007-es modellévtől valamennyi A6, illetve a normál és a nyújtott tengelytávú A8 verziókhoz is rendelhető.
Az A6 3.0 TDI quattro motorja is erősödött, a jövőben az Audi A8-hoz hasonlóan a háromliteres dízelmotor a korábbi 225 lóerővel szemben 171 kW / 233 lóerőt teljesít majd. Ugyancsak rendelhető mindkét változathoz az Audi parking system advanced, amely segédberendezés a vezetőt parkoláskor egy széles látószögű hátsó kamerával segíti. A teljesen torzításmentes kép a kormány állásának szögétől, illetve az autó mögötti tárgyaktól mért távolság függvényében az autó számára ajánlott követendő nyomvonalakat is tartalmaz majd. A rendszer már kitűnőre vizsgázott a nemrégiben megjelent Audi Q7-ben és osztatlan elismerést kapott a szaksajtótól.
Az Audi A8 középkonzolján a vezetőinformációs rendszer részeként egy ötcolos monitor váltja fel az eddigi háromcolos kijelzőt. Az új kijelző előnye, hogy lényegesen jobb minőségben és nagyobb formában jeleníti meg a vezető számára fontos információkat, mint például a navigációt, a fogyasztást és a megtehető távolság adatait.
Az Audi A8 és A8L hátsó utasai a 2007-es modellévtől kívánságra egy új funkcióval is megismerkedhetnek: a quattro GmbH által kifejlesztett Rear Seat Entertainment plus system segítségével az első ülések fejtámláiba épített monitoron keresztül nézhetnek televíziót, amelyet távirányítóval működtethetnek a hátsó ülésről.