Az év első 2 hónapját tekintve a növekedés 3.6%-os (84,324 db-os) a tavalyi év első 2 hónapjához képest, összesen 2,451,321 db eladásával.
Márkák teljesítménye
Európában továbbra is dominált a Volkswagen és februárban ismét felkerült a dobogó legtetejére, mint legkeresettebb márka. A teljes eladásuk 14.5%-kal haladta meg a tavaly februári számaikat, ezzel megelőzvén a Peugeot-t (14.4%-os emelkedés), a Renault-t (9.9%), az Opel/Vauxhall-t (2.0%) és a Ford-ot (2.9%).
2008-ban a top 5-be a Volkswagen, a Ford, az Opel/Vauxhall, a Renault, és a Peugeot kerültek be.
A Fiat tovább erősítette pozícióját, valamint növelte piaci részesedését, 11.5%-kal magasabb számokat produkálva, mint egy évvel ezelőtt. Legfőképp a német piac talpraállásának köszönhetően mind a Mercedes, mind a BMW +21%-kal múlta felül tavaly februári eladásait.
Kimagasló növekedést tudhat magáénak még a Nissan (+55.8% tavaly februárhoz képest, +52.0% tavaly január-februárhoz képest) mely növekedést leginkább a Qashqai modell iránti töretlen erős keresletnek köszönhet a márka. A MINI eladások 48.9%-kal növekedtek az új Clubman bevezetését követően, valamint a “Hatékony Dinamika” technológia segítségével elért alacsony CO2 kibocsátási értéknek köszönhetően.
A legsikeresebb modellek
Februárban a Peugeot 207 volt Európa legkeresettebb új autó modellje (+ 23.0% – 38,493 db,) megelőzve ezzel a VW Golf-ot (36,032 db, +43.7%), a Renault Clio-t (29,007 db, + 4.9%), az Opel/Vauxhall Corsa-t (28,304 units), az Opel/Vauxhall Astra-t (27,287 db, + 1.6%), a Fiat Punto-t (26,688 db), a Ford Focus-t (26,494 db), a Ford Fiesta-t (24,084 db, + 2.9%), a Volkswagen Polo-t (21,819 db, + 13.1%) és a Volkswagen Passat-ot (19,977 db).
Továbbra is a Volkswagen Golf vezet a január-februári összesített eredményeket nézve, megelőzve ezzel a Peugeot 207-est, az Opel /Vauxhall Corsa-t, a Ford Focus-t, a Renault Clio-t, a Fiat Punto-t, az Opel /Vauxhall Astra-t, a Ford Fiesta-t, a Volkswagen Polo-t és a Fiat Panda-t.
Országos trendek
Az adóváltozás okozta 2007 eleji sokat vitatott német piac zuhanást követően a piac lényegesen megerősödött, amit a 24.8%-os februári emelkedés is jól bizonyít. Ez a növekedés elsősorban a német márkáknak kedvezett, melyek a hazai piacon igen erős vevői preferenciát élveznek.
A francia piac elkezdte megérezni a CO2-kibocsátás alapú kedvezmények, valamint adóztatás bevezetésének hatásait az év elején, mely összességében igen negatívan hatott a piacra januárban. Februárra azonban igazodott a piac az új rendhez és sikerült 11.1%-ot javítani tavaly februárhoz képest.
Litvánia továbbra is nagyléptekben halad előre, de a 2 balti szomszédban, Lettországban és Észtországban már nem láthatjuk a tavaly év közepéig tartó Litvániáéhoz hasonló szárnyalást. Belgium, Csehország, Finnország, Görögország, Szlovákia, Szlovénia és Hollandia mind jelentős növekedést tudhat magáénak a februári új autó értékesítésekben.
Dánia, Nagy-Britannia, Írország és Olaszország mind veszítettek a piacukból februárban tavalyhoz képest.