Nem a belga Gerhard Schmitz találta fel az 5 ütemű benzinmotort, aminek működési elvét már Gottlieb Daimler is leírta, azonban ő továbbfejlesztette a koncepciót, és turbófeltöltéssel tette még hatékonyabbá az erőforrást.
Az első működőképes prototípus, egy 1,5 literes lökettérfogatú (2 darab 350 köbcentis gyertya gyújtásos égéstér és egy 778 köbcentis expanziós kamra) erőforrás 130 lóerős teljesítménnyel és 166 Nm-es nyomatékkal a brit Illmor Engineering cégnél (ma Mercedes-Benz HighPerformanceEngines Ltd.), és azóta is folyik a fejlesztés. Idő közben már hatótáv-növelőként gondolnak az erőforrásra, amely kis helyigénye és jó hatásfoka miatt ideális ilyen célra. Mindenféle bonyolult műszaki megoldás nélkül a dízelmotorok szintjén van a fajlagos fogyasztás, és ez még tovább javítható például változó szelepvezérléssel és egyéb, a négyütemű benzinmotoroknál is használt technikákkal. Egyelőre nincs arról szó, mikor kerülhet sorozatgyártású járműbe az első öt ütemű motor, de elképzelhető, hogy hamarosan egy LeMans-i versenyautóban (ahol újabban szigorúan korlátozzák az üzemanyagtank méretét) a gyakorlatban is kipróbálják az 5 ütemű motort. További információkat angol nyelven a www.5-stroke-engine.com weboldalon lehet találni az újdonságról.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért