Washington államban már megszavazták a törvényhozók, hogy az elektromos autók tulajdonosai extra adót kell fizetniük, és Oregon államban is már megindult egy vita, utóbbi helyen az összes, kis fogyasztású autóra terjesztenék ki az útadót. Mindez azért, mert törvénnyel kötelezték az autógyártókat a fogyasztás csökkentésére, és ezáltal csökken az üzemanyagba épített adóból befolyó bevétel. Az utak fenntartása ehhez képest lényegében változatlan pénzbe kerül, azaz egyre nagyobb a hiány a kasszában.
A helyzet egyébként hamarosan változhat, hiszen már nem csak egyes tagállamokat foglalkoztatja a bevétel-kiesés, de a Kongresszust is. A Kormányzati Könyvelő Hivatal keresi a módját annak, hogyan tudnák pótolni a csökkenő fogyasztás miatt kieső adóbevételeket. Egyik lehetséges megoldásnak a német, kamionok által fizetendő útadó mintájára kiépítendő rendszert tartják, amely használat arányos adófizetést jelentene, de a kontinensnyi méretű Egyesült Államokban súlyos dollár-milliárdokba kerülne az ellenőrző rendszer kiépítése. A másik lehetséges – és valószínűbbnek látszó – megoldás, hogy az egyébként 1993 óta változatlan szinten lévő, gallononként 18,4 centes útadót felemelik gallononként 31,6-46,6 centre.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért