Jelenleg tucatnyi márka tartozik a Volkswagen konszernhez, ezek sorrendben a következőek: Audi, Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini, MAN, Porsche, Scania, Seat, koda, Volkswagen, Volkswagen Haszonjárművek. Ezek mellé csatlakozik majd hamarosan egy tizenharmadik.
A hírek szerint hamarosan, talán a Genfi Autószalonon megteszi a hivatalos bejelentést a konszern az újonnan alapítandó olcsóautó-márkáról, amelyről korábban már kétszer is (egy, kettő) hírt adtunk. Most még pontosabb információk vannak az új típusokról.
Miért kell olcsóautó-márka?
2012 végén a világon eladott autók 13 százaléka, azaz 8 millió autó volt olcsóbb 10 000 eurónál (a legegyszerűbben így határozható meg az olcsóautó fogalma), és ez a piaci szegmens rohamosan bővül. Kínában jelenleg az eladások harmada (3,8 millió darab) kerül ki ebből a kategóriából, Indiában 48 százalék (1,2 millió darab) a részesedésük, Oroszországban 38 százalék (0,9 millió darab). A fejlődő országokban erős tehát ez a szegmens, annyira, hogy a VW se hagyhatja figyelmen kívül ezeket a vásárlókat. Az új márka három autóval indul, mind kompakt lesz. Négyajtós, lépcsős hátú, ötajtós kombi és egyterű lesz a kezdeti kínálat, India számára készítenek egy 4 méternél rövidebb autót is (adóztatás), elsősorban Oroszországnak meg egy szabadidő-autót, és valószínűleg lesz majd haszonjármű is.
Az alapot az MQB által leváltott PQ padlólemez adja, a gyárak átépítése miatt most szabadultak fel a gyártószerszámok, amelyeket majd a helyi piacot ellátó üzemekbe telepítenek. A karosszériák megjelenését nem a divat, hanem a gyártástechnológia szabja majd meg – az Európában kapható új autóknál öt lépésben préselik a karosszériaelemeket, az olcsóautóknál 2, maximum 3 préseléssel alakítják ki a lemezeket. Ez gyorsabb munkát, és kevesebb, egy autóra eső előállítási költséget jelent majd. A spórolás miatt nem lesz semmi műszaki újdonság, elöl MacPherson rugóstagos felfüggesztés, hátul csatolt lengőkar dolgozik majd, a motorok az 1,2 literes, háromhengeres és az 1,6 literes, négyhengeres szívó benzinesek lesznek, illetve ahol elvárják a vásárlók, az új, 1.6 TDI. Extrák helyett felszerelési szintek lesznek, ami szintén leegyszerűsíti a gyártás folyamatát.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért