Ahogy a benzineseknél az 1.6 MPi, úgy a gázolajos triónál a 110 lóerős 1.6 CRDi jelenti az arany középutat. Ezzel a motorral 5 149 000 forinttól indul a Life felszereltségű i30 wagon, ami az 1,4 literes (90 LE) alapdízelnél csupán 200 ezerrel, a benzineseknél viszont jóval drágább. Papíron a 11,5 másodperces gyorsulás és a 185 km/órás csúcssebesség elmarad ugyan az 1.6 MPi képességeitől, de a gyakorlatban sokkal kényelmesebben vezethető az autó.
Egyenletesen szolgáltatja teljesítményét, a leheletfinom turbólyuktól eltekintve már kezdettől fogva egészségesen húz, majd 1800-as fordulattól teljes erőbedobással munkához lát, s csak a piros mező környékén veszít a lelkesedéséből. Az 1900-2750/perc között folyamatosan rendelkezésre álló 260 Nm-es nyomaték egyrészt akkor jön jól, ha alaposan megpakoljuk a kocsit: akár a derekas, 600 kilós terhelhetőségét kihasználva is megbirkózik a plusz súllyal. Másrészt rugalmasságát kiaknázva simán eljárkálhatunk úgy, hogy az ideális kapcsolási pontokat jelző nyílra figyelve hamar felpakolgatjuk a fokozatokat. Ilyenkor csendesen duruzsol, és a feláras startstop motorleállító rendszer nélkül is visszafogottan fogyaszt az 1582 cm3-es dízel – 5,8 l/100 km-es átlagot mértünk.
A tesztelt Business kivitel felára 800 ezer forint a Life specifikációhoz képest, s ennyivel nagyvonalúbb a felszereltség is: a Life Plus csomag tartalmán felül többek között elektromosan behajtható, LED-indexes visszapillantó tükör, térdlégzsák, tolatóradar, Bluetooth kihangosítás, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat és kétzónás légkondi is jár hozzá.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért