A Toyota konszernnel kötött dízelmotor-együttműködés megkötésekor a BMW kikötötte, hogy a Lexus márka nem kaphatja meg az erőforrásait – ennek megfelelően száműzik az ú Lexus IS-ből a saját fejlesztésű 2,2 literes dízelt. Aggódni nem kell, erősebb és takarékosabb hibrid hajtással váltják ki.
Ezt az is indokolja, hogy az új IS már a nagyobb GS padlójára épül (csökkentették a tengelytávolságot és a nyomtáv is keskenyebb), és túl drága lett volna a dízelmotor adaptálása. E helyett lesz az IS300h elnevezésű modell, amelyet egy 2,5 literes négyhengeres benzinmotor és egy elektromotor hajt. A saját tömeg 1765 kg, a rendszerteljesítmény 240 lóerő, mégis 4,3 l/100 km-es átlagot tud a modell, amely így a 99 g/km-es CO2-kibocsájtás alapján kedvező adózású lesz a legtöbb nyugat-európai országban.
Az alapmotor egyébként továbbra is egy 2,5 literes V6-os benzines lesz, és egyelőre nem kap utódot az IS-F elnevezésű forró szedán sem, és a kabrió utódlásának időpontja sem ismert. Utóbbi hamarabb bekövetkezhet, mint az előbbi, ne feledjük, egy pofás kupéval előlegezte meg nekünk új középkategóriás autóját a japán márka a Párizsi Autószalonon.
A belső térről egyelőre csak szöveges információval és a műszeregységről készített fényképpel rendelkezünk, a stílus állítólag a CT200h-t idézi, és itt is megtaláljuk majd az üzemmód-váltó kapcsolót. Az új Lexus IS limuzint a Detroiti Autószalonon mutatják meg a nagyközönségnek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért