Barbara (Bajbi) autója négy-öt év alatt állt össze a mai formájára. Eredetileg ő is és az autója is „normális” volt, semmi tuning és túlbonyolítás. Azonban elég volt pár gyorsulási verseny és tuningtalálkozó ahhoz, hogy ledobja a szürke kabátot és színt váltson. Új tükör, fényszórók cseréje, majd a feliratok eltüntetése. Ezt követték az újabb felnik és a sportrugók. Nagy lökést adott az eseményeknek, hogy időközben összetört a Corsa.
Ekkor, ha már úgyis a kasztnisnál volt az autó, legyógyították róla az első Opel emblémát, színre fújták a műanyagokat és a hátfalajtót is letisztították. Ahogy épült a kocsi, Bajbi pedig egyre jobban megismerte a stílusokat és lehetőségeket, eldöntötte, hogy melyik irányt kívánja követni. Ez a german style, ami már csak az autó márkája okán sem meglepő.
Bőr borít itt, kérem, minden centit!
Az újabb módosítások egy állítható magasságú és húzó csillapítású KW Variente 2-es sportfutómű beszerelésével kezdődtek, amellyel természetesen teljesen lecsavarva jár, azaz elöl-hátul 60 mm-rel van közelebb az úthoz a kocsi hasa a gyári állapothoz képest. Más is bevándorolt a Corsába, például Wiechers toronymerevítő. Bajbi a felnin is sokat agyalt, és persze az egyik legdrágább verzió, a Schmidt TH Line tetszett meg neki: végül Németországból szerzett használtan, jóval az új ár alatt.
Folytatódott a tisztítás, amelynek áldozatául estek a díszlécek, a hátsó ablaktörlő és mosó, a tetőantenna, az oldalindexek. Jött nagyobb vasmunka is, mint a gépháztető morcosítása, a sárvédőívek kiszélesítése – minthogy a felnik beleértek. Ennek kapcsán leugrottak a lökhárítók is, clean stílusban egybedolgozták őket, mint egy félig lemasszírozott szappant, és persze szélesebbek is lettek, hogy passzoljanak a sárvédőkhöz. Új küszöbidomokat is kapott az autó, mégpedig a GSi-re való gyárit.
A gyári bordó színt egyedi gyöngyházmetál-bordó váltotta piros pigmentekkel – telitalálat a választás, a napfénytől életre kel az autó. A tető és több műanyag kiegészítő matt krémszínű lett, a színt a belső bőrkárpit alapján keverték ki. Hogy a csajos jelleg is hangsúlyozva legyen, a tetőn Swarovski kristályokból alkottak mintát.
Az utastér is nagy dobás, és előbb elkészült, mint a külső. Mindent kipakoltak, az ajtókat és a tetőt hangszigetelték. Az üléseket, a műanyag burkolatokat és a tetőkárpitot vajszínű, illetve bordó bőrrel húzták be, dúsan steppelve, ahogy kell. Még szőnyeggarnitúra is készült a kocsiba, sőt a CD-tartó, illetve Bajbi táskája is az autó kárpitozásához passzol! A kárpitozás közben némi változás is érte az utasteret, kihagyták a hátsó középső fejtámlát, eltüntették a majrévasakat és a pohártartót. Bekerült cserében LED-es padlóvilágítás előre-hátra, amely csukott ajtóknál pirosan, nyitottnál fehéren világít. A részben bőrözött csomagtérbe piros LED-ek kerültek. Szintén új a házban a hifi, amely Alpine fejegységből, Hollywood első komponens szettből, a kalaptartóba szerelt Pioneer oválokból, DLD mélyládából és egy két- illetve egy négycsatornás erősítőből áll. A nagy áramfelvétel miatt 80 Ah-ás akkut szereltek be.
Motorikusan nincs sok változtatás, csak egy sport hátsódobot szereltek fel. Minthogy az autót 1,2 literes motor hajtja a „bólogatós” Easytronic váltó közvetítésével, túl nagy módosítás kellene, hogy teljesítményben jelentős lépést érjen el a Corsa. Bajbi így is odaér mindenhová, ahová szeretne.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!