A Skyactiv-G benzinmotor az első paraméterek alapján semmi különössel nem szolgál, mondhatni teljesen átlagos: négyhengeres szívómotorról van szó, 160 lóerővel és 208 Nm-es nyomatékkal. Ha azonban kicsit mélyebbre ássuk magunkat a műszaki adatok között, egyből kiszúrja a szemünket a 14:1-es sűrítési viszony. Ez bizony a legmagasabb arány a sorozatgyártású, benzines szívómotorok között, ami jó hatással van a hatékonyságra.
Elégedettek is voltunk a 8,4 literes tesztfogyasztással, hiszen mégiscsak egy négykerékhajtású, magasépítésű modellről van szó, amely ráadásul automata sebességváltó közbeiktatásával dolgozik. Bár az 570 ezer forintos felárért kínált Skyactiv váltó nem duplakuplungos, remek ritmusban cserélgeti az áttételeket, s ha nem sietünk, nagyon takarékosan, 1800-as fordulaton feljebb kapcsol. A 160 lóerős motor egyébként atmoszferikus gépezet létére alacsony fordulaton sem vall szégyent, pörgetve pedig egészen szép hangja lesz. Így nem meglepő, hogy közvetlen kormányzásával és feszes futóművével remek vezetni a konkurenseinél könnyebb, 1380 kg-os autót, de autópályán a kelleténél nagyobb mértékű szélzaj némiképp árnyalja az összképet.
A benzines, automata váltós CX-5-ös kizárólag összkerékhajtással kapható 8 700 000 forintos indulóáron, tehát 800 ezerrel olcsóbb az azonos felszereltségű 150 lovas dízelhez képest (szintén automata váltóval és összkerékhajtással).
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!