Az OPC-változat mozgatásáról 2,0 literes, 280 lóerős motor gondoskodik. A sportos lökhárítóknak, a hátsó spoilernek, a kettős kipufogónak, a látványos felniknek (19-20 col) és a Brembo fékeknek köszönhetően az eleve attraktív külső még ütősebbé vált. A százas sprint csupán 6 másodpercet vesz igénybe, de ezt teljesíteni igazi kihívás!
Az elsőkerekes Astra kormányán a diffizár ellenére komoly hajtási befolyás érezhető, a 400 Nm aszfaltra vitele nem éppen zökkenőmentes. A feszes futóművet és a malomkőnyi kerekeket a legenyhébb nyomvályú is megvezeti. A kormányzás a sportkompaktok között kissé lágy, elkelne több visszajelzés, tempós terhelésváltáskor rendesen kell gépészkedni a kijelölt íven. Magasabb fordulaton a kipufogó hangja egészen furcsa, fémes reszelésszerű morajlás hallható.
A dízelpártiak örömére az Insigniában debütált, majd a Zafirában is szolgáló 2,0 literes BiTurbót immár a kompakt Astra is megkapta (7 060 000 Ft-tól). A dupla feltöltéssel ellátott gázolajos 195 lóerős, maximális nyomatéka 400 Nm, a legnagyobb eltérés, hogy a kisebb hely miatt nem kettő, hanem egy, de két részre osztott töltőlevegő-hűtővel látták el.
A BiTurbo igazi erénye az egyenletes teljesítményleadás, a kisebb turbó alacsony fordulaton pörög fel, közepes terhelésnél mindkettő együtt dolgozik, míg 3000-től csak a nagy biztosítja a teljesítményt. A dinamika (0-100 km/h: 8,4 s) a közel 1,6 tonnás önsúly miatt még a 195 lóerő dacára is csupán átlagos. A zajszigetelésre fordíthattak volna nagyobb figyelmet, gyorsításnál jól kivehetően beszűrődik a négyhengeres gázolajos nyers hangja a kabinba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!