A frontrészt a háromajtós GTC verzió inspirálta: sportosabb a hűtőmaszk, a fényszórók fekete betétben trónolnak, a nappali menetfény pedig halogén izzókkal is elérhető. A hátsó rendszámtábla mélyedését úgy alakították ki, hogy optikailag szélesítse a fart, egyes verziókon még krómlécekkel is fokozzák a hatást. Belül új szövetek, színes dekorbetétek emelik a nívót.
A design jó, a csomagtartó kissé csalódás
A nagy attrakciót az extralista tartogatja, ugyanis felkerült rá többek között az AFL+ intelligens fényszóró, a második generációs Opel Eye frontkamera és a hatékonyabb táblafelismerő rendszer. A biztonságot sávelhagyásra, követési távolságra és ráfutásra figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő, valamint adaptív sebességtartó fokozza. Utóbbi – veszély esetén – 50 és 180 km/óra között automatikus vészfékezésre képes. A kényelmet tolatókamera és parkolóasszisztens emelheti.
A rendszámtábla mögül elővarázsolható FlexFix kerékpártartó önmagában már nem újdonság, viszont egy speciális adapterrel az eddigi kettő helyett akár négy kétkerekű szállítása is megoldható. A FlexFix további fórja, hogy a tartó billenthető, így a csomagtérajtó szabadon nyitható, csukható. Az ötajtóshoz és a kombihoz az 1,4-es turbómotor (140 LE) benzin-gázüzemű (LPG) kivitelben is elérhető, melynek indulóára 5,6 millió forint.
A formatervező csapatnak dicséret jár, hiszen az Astra család mindegyik tagja kifejezetten attraktívan néz ki, s ez alól a legújabb, szedán sem jelent kivételt. A kasztni arányos, szép a sziluett, a hátsó pedig nagyon karakán. Kár, hogy a csomagokat a vaskos lökhárító miatt kénytelenek vagyunk magasra emelni. A raktérajtó csak távirányítóval vagy a pulton elhelyezett gombbal nyitható. A fedelet helyrabló lengőzsanérok tartják, azonban azokhoz gázteleszkópokat csatoltak, így nyitás után legalább magától magasba emelkedik a hátsó ajtó.
A rakodónyílás és a csomagtartó is lehetne tágasabb, a 460 literes érték az elődhöz képest 30-cal kisebb, a kategóriában elvárható fél köbmétertől pedig messze van. Az Opel ezzel a húzással élesebben kívánta elhatárolni egymástól az Astra és az Insignia Sedánt. A jókora, 4658 mm hosszú kasztni nem állt a tervezők útjába, vélhetően annál inkább szorították a gyeplőt az öntudatos termékfelelősök… Az ereszkedő tetővonal miatt hátul valamivel kisebb a fejtér, mint az ötajtósban, de a lábtér sem éppen bőséges, egy magasabb sofőr mögött bizony már elég szűkös. A támlák 60:40 arányban osztva dönthetők, a kabin felé bővített raktér maximális befogadóképessége 1010 liter.
A Sedánhoz 95-180 lóerő közötti aggregátok választhatók, a közeljövőben azonban friss motorok érkezésére lehet számítani. Egyelőre annyi információ ismert, hogy lesz új 1,6-os Ecotec Turbo (kb. 175-200 LE/300 Nm), és vélhetően szintén 1,6-os lökettérfogatú dízelek (kb. 110/130/160 LE) debütálása várható. Gázolajos téren biztosnak tűnik, hogy az 1,7-esek és a szimpla turbós 2,0 literes CDTI-k eltűnnek a kínálatból.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!