Felavatták Nagyorosziban a kempingjárműgyártó Knaus Tabbert Kft. egymillió eurós beruházás révén létesült új gyártóbázisát. A beruházást a cég csaknem teljes egészében saját forrásból, illetve anyavállalati segítséggel valósította meg – tájékoztatta lapunkat Botka József, a Knaus Tabbert Kft. ügyvezető igazgatója, hozzáfűzve, hogy a gyár gyártókapacitásának fejlesztése során felépült egy 800 négyzetméteres logisztikai csarnok, és végrehajtották egy 1400 négyzetméteres csarnok teljes modernizálását. A gyártósoron automatikus vezérlés mozgatja a sínrendszeren gördülő lakóautókat. Ez a módszer Európában egyedülálló, lényegében az autóipari normáknak a gyártásba való bevezetését és a hatékonyság mintegy 15 százalékos növekedését jelenti. A tulajdonos, a holland HTP befektetői csoport a cég németországi gyárai termelékenységét is növeli. Az ottani Tabbert-gyárban épp most folyik egy hétmillió eurós beruházás és a kapacitásbővítés mellett újratervezik a járműmodelleket is.
A Knaus Tabbert Kft. a világválságig végig nyereséges volt, legjobb eredményét éppen a krízis kitörése előtti július végén zárt üzleti évben érte el. A német anyacég csődje miatt azonban sokáig bizonytalanná vált a jövője, amíg a holland HTP befektetői csoport meg nem mentette. A német anyacég csődje után az új tulajdonosi kör hamar rájött, hogy Nagyoroszit nem áldozhatják föl. A magyarországi gyártás ugyanis sokkal olcsóbb, mint a német, és Nagyorosziban létrejött egy számottevő fejlesztői potenciál is. A magyar mérnökök által létrehozott járműtípusok mindig is jól szerepeltek a piac előszobájának számító nyár végi nemzetközi kempingjármű szalonon, Düsseldorfban.
Miután az új vezetés felélesztette a Knaus addig parkoló pályán tartott márkáját, a Weinsberget, a magyar üzem is jelentősen kivette a részét két éve a márka lakókocsijainak fejlesztésében és a Weinsberg 3,5 tonnás furgonból készülő kempingbusz változatát, a Cara-Bust már Nagyorosziban fejlesztették tavalyelőtt, akárcsak az évek óta – még a válságos időkben is – keresett Box Star kempingbuszt. Ez utóbbiakat is folyamatos fejlesztik a német termékmenedzserek iránymutatásával. Ezek a kompakt kempingjárművek Nyugat-Európában egyre népszerűbbek: a 3-4 évvel ezelőtt évi 5-6 ezer darabos európai piac szépen halad a tízezer felé.
A Knaus Tabbert Kft. tulajdonosok a trendet látva döntöttek a nagyoroszi üzem termelésének átfogó modernizációjáról. Így tehát a vállalatcsoport magyar leányvállalata a konszernen belül a zárt kocsiszekrényű kisteherautókból kialakított kempingbuszok gyártásának központja maradt. Igaz, a konszern tavaly megvásárolta a bajorországi obermeitingeni székhelyű Bavaria Camp nevű céget, amely az ilyen járművek egyedi kialakítású és luxuskivitelű modelljeit gyártja, de viszonylag kis számban, évente körülbelül száz darabot. A mintegy 300 embernek munkát adó magyar üzem ugyanakkor 2003 óta gyárt ilyen járműveket: az akkori évi 4000-4500 darabos lakókocsi-gyártás mellett kezdte el évi 300 darabbal. Ezt követően 2008-ig, az anyavállalat csődjéig, évente 400-500 kempingbusz készült Nagyorosziban, majd ez a mennyiség az elmúlt évben elérte az ezret. Botka József szerint az idei évet előreláthatólag 1630 kempingbusz kiszállításával zárja a cég. Mindezek mellett 2009-től a nagyoroszi lakókocsigyártás évi 2000 darabos szint körül stabilizálódott.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!