A válasz egyértelműen a támadó taktika, hiszen Milánóban mindenféle értelemben rekordokat döntöttek. Tizenkét csarnokban, összesen 72 078 négyzetméteren, 1235 kiállító mutatkozott be, a mindannyian rengeteg újdonsággal rukkoltak elő. A legfontosabb azonban az, hogy a gyártók minden szegmensben újítottak. Egyértelműen általános tendencia a sokszínűség. Legyen szó japán, amerikai vagy európai gyártóról.
A sportmotorok között az egyliteres bombázók diktálják a divatot, hiszen a tavaly bemutatott Suzuki GSX-R 1000-nek a Honda CBR1000RR-nek, a Kawasaki ZX10R-nek és a Yamaha harmadik generációs R1-sének köszönhetően már megvannak az ellenfelei. A négy japán vetélkedésébe az MV Agusta is bele akar szólni, hiszen hosszú évek várakozása után végre kijött az F4 1000.
A cruiserek között viszont nem az erő, hanem a köbcenti számít, amiért nyugodtan kijelenthető, hogy a hatalmas cirkálók már autóméretűek lettek. Elég megemlíteni két márkát: a Triumph egy 2300, míg a Kawasaki egy 2000 köbcentis motorral lepett meg mindenkit.
A gyártók nemcsak az aszfaltra, hanem a terepmotorozásra is összpontosítanak. Szupermotót immár szinte mindenki készít – Milánóban a legnagyobb feltűnést a Yamaha keltette az új, nagy lökettérfogatú XT660X-szel -, míg az enduro- és motokrossz gépek piaca is mind szélesebb lesz. A japánok egyre jobban erőltetik a négyütemű technikát, az Aprilia pedig visszatért gyökereihez, s bemutatta a jövőbeli krosszsorozatának új, V2-es erőforrását.
A gyártók azonban leginkább úgy akarnak minél több vevőt megnyerni maguknak, hogy egyre több úgynevezett tanulómotort is piacra dobnak. Magyarán olyan visszafojtott, 500 és 600 köbcentis gépeket kínálnak, amelyekhez nem szükséges nagy gyakorlat.
Exkluzív fotók a képgalériában!