2011-ben emlékezetes futamot rendeztek a felkelő nap országában, hiszen Sebastian Vettel bár nem egy győzelemmel, de mégis megszerezte második világbajnoki címét. A német pilóta harmadik helye elegendő volt ahhoz, hogy a minden idők legfiatalabb kétszeres Forma-1-es világbajnoka legyen. Szuzukában Jenson Button győzedelmeskedett, míg az ezüstérmes hely Fernando Alonsóé lett. Idén itt még messze nem fog eldőlni a világbajnoki címek sorsa, hiszen annyira versenyképes a mezőny, hogy még távol állunk attól, hogy megtudjuk kihez és mely csapathoz kerülnek az idei győztes trófeák.
Ezen a hétvégén is nagy lesz a felhajtás a távol-keleti pályán, de ezúttal nem a Red Bull, hanem a McLaren és a Mercedes (meg talán a Ferrari és a Sauber) háza táján. Lewis Hamilton bejelentésével – mely szerint elhagyja azt a csapatot, amely felkarolta őt már gyerekként, s ahol eddig versenyzett, és leigazol a Mercedes csapathoz – lavina indult el. Egyből megkezdődtek a spekulációk, hogy ha Hamilton a Mercedeshez megy, akkor mi lesz a jó öreg Schumacherrel és hogy vajon pilótaként, vagy vezető beosztásban folytatja majd pályafutását. A spekulációk itt még nem értek véget, hiszen a Saubertől a McLarenhez szerződő Sergio Perez megüresedett helyére is találgatta a szaksajtó, ki ülhet be majd.
A hétvége nagy esélyese mindazonáltal mégsem ezen pilóták közül várható, bár Hamilton és Schumacher elmondása szerint a róluk szóló hírek nem befolyásolják majd a hátralévő versenyeken nyújtott teljesítményüket. Jenson Button 2011-es győzelmét megelőzően kétszer is Sebastian Vettel győzedelmeskedett a Japán Nagydíjon, de hogy folytatni tudja-e sikersorozatát ezen a pályán a német pilóta, nehéz megmondani. Vettel és Button mellett nyert itt már Fernando Alonso, Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen is az elmúlt néhány évben.
A McLarennek jól jönne a jó szereplés a hétvégén, de kérdéses, hogy Lewis Hamilton szingapúri kiesését és az őt övező nagy médiaérdeklődést félre tudja-e tenni a siker érdekében. Jenson Button tavaly felállhatott a számára oly kedves japán dobogó tetejére, de most öt rajthelyes büntetéssel kezdi meg a futamot, ugyanis a hétvégére új sebességváltóval vág neki a futamnak.
2013-as Forma-1-es versenynaptár
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kiadta a jövő évi versenynaptárat, ahol a Magyar Nagydíj július 28.-án kapott helyett. Ausztráliában kezdődik a szezon március 17.-én és Brazíliában zárul november 24.-én. 2013-ban is rekordhosszú lesz a szezon 20 futammal. Változás, hogy a német és a belga verseny korábban kapott helyet, így Spába augusztus végén látogat el a mezőny. New Jersey helye a versenynaptárban még nem biztos, mivel a szervezőkkel még meg kell állapodnia Bernie Ecclestone-nak.
A verseny és a pálya
A sokak szerint a belga Spa-Francorchamps-i vagy éppen a monzai pályára hasonlító szuzukai aszfaltcsík gyors és egyúttal kanyargós pálya. Ellentéte a legutóbbi szingapúri pályának. Így Szuzukában nagy aerodinamikai leszorítóerőt és stabil felfüggesztést biztosító beállítás szükséges, hogy a legnagyobb sebesség mellett is a lehető legstabilabbak maradhassanak a versenyautók. A pályán minden megvan egy jó versenyhez: gyors kanyarok, sikán és hajtűkanyar. Emellett kiváló előzési lehetőségeket rejt ez az egyedülálló nyolcast leíró pálya, amelynek a felülete elég durva.
A Japán Nagydíj október 7.-én helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét (Európában reggel 8 órakor). A szokatlan vonalvezetésű, 5,807 km hosszú szuzukai pályán a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. Kiemelt jelentőségű a jó szereplés az időmérő edzésen, mivel nehéz az előzés a pályán. A pályarekordot 2005-ből Kimi Räikkönen tartja, ideje 1 perc 31.540 másodperc. A teljes versenytáv 307.471 km.
2011-ben Jenson Button nyerte meg a Japán Nagydíjat, így tehát McLaren-siker született. A brit pilóta ideje 1:30:53.427 volt. A második helyezett Fernando Alonso (Ferrari) lett. A bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Red Bull) ért célba.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!