Miután már kiszállította az első példányokat a márkakereskedésbe, a Fiat úgy döntött, nem haboz tovább, és hivatalosan is közreadta az új Fiat Panda 4×4 változatának első fényképeit. A jól bevált recept szerint fekete alsó műanyag burkolatot kap körben az autó, elöl-hátul ezüst betétek is vannak.
Az új lökhárítók miatt 3680 mm-re nő a hossz, az új rugók és a 175/65 R15-ös abroncsok miatt meg 1600 mm-re a magasság. A sofőr továbbra is csak arra számíthat terepen, hogy a könnyű tömeg miatt megőrzi a lendületét a Panda 4×4, amelynél továbbra is automatikus az összkerékhajtás, igaz, az elektronikus menetstabilizáló miatt van elektronikus (fékezéses) differenciálzár. Elöl MacPherson rugóstagos a felfüggesztés, hátul torziós hidat találunk, és a hatfokozatú, a terepváltót némiképp helyettesítő módon extra rövid első fokozattal szerelt kézi kapcsolású váltó is ismerős lehet.
Ami azonban új, az a benzinmotor. Az 1,2 literes, 69 lóerős négyhengeres helyett a Panda 4×4-ben a 0,9 literes, 95 lóerős kéthengeres turbómotor dolgozik. Az 1,3 literes, 75 lóerős dízel már korábban is elérhető volt. Az utastérben egyedi, zöld színű műszerfalat, a középkonzol tájékán több tárolóhelyet találunk, és az üléskárpit is a szabadidő-autó változat sajátja. A Fiat Panda 4×4-nel egy időben, a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Trekking változat is, ez az összkerekes megjelenésével rendelkezik, de csak elsőkerékhajtással – igaz, elektronikus differenciálzárral – rendelkezik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!