Már-már unalmasnak mondható Sebastien Loeb fölénye a Rali Világbajnokságban. A Citroen sztárja az abszolút domináns pilóta az idei világbajnokságban és ő a hétvégi rali fő favoritja is. Ha tavaly egy defekt nem fog ki rajta, most talán zsinórban tizedik győzelmére hajtana, de nem így történt. Loeb pedig addig még soha nem kapott ki Németországban, azóta, hogy a rali a világbajnokság része lett 2002-ben. Így lehet az, hogy bár kilencedik győzelmét szeretné a hétvégén begyűjteni, de ez már nem zsinórban lesz a kilencedik. Egyébként a Citroen gumiszállítója, a Michelin megerősített papucsokkal járul hozzá, hogy ne történhessen meg a tavalyi fiaskó az idei ralin.
„Igazán szeretem ezt a ralit, mivel mindig sok barátom nyújt itt támogatást és mivel nyolcszor nyertük meg ezt a versenyt. Mégsem találom könnyűnek, főleg mikor esik. A sár ráragad a versenyvonalra, s ez radikálisan megváltoztatja a tapadást. Ez pedig megnehezíti az autó irányítását azokon a keskeny és gyors utakon.” – szögezte le a nyolcszoros világbajnok.
Gyakran nevezik a versenyt „három az egyben” ralinak, hiszen mindhárom nap különböző utakon: szűk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szűk, buckás kanyarokon kell átvágnia magát a mezőnynek. Mivel itt gyakori a kanyarok levágása, sok kosz kerülhet az utakra, ami a tapadást csökkenti és trükkössé teheti a versenyautók számára. A rali során a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára. Itt található a híres-hírhedt Arena Panzerplatte gyorsasági szakasz, amelyen kétszer is végigmegy a mezőny a szombati nap során. Ez a gyorsasági szakasz 46,54 km hosszú lesz, amely a szezon leghosszabb szakaszainak egyike, s idén megközelíti a tavalyelőtti 48 km-es hosszúságát. Ez egy borzalmasan nehéz rész még szárazon is, nem hogy egy esetleges esőzéskor. Olyankor egy rémálom.
A világbajnoki raliszezon második része a Finn Ralival kezdődött el augusztus elején. Itt a tavalyi évhez hasonlóan meglepetéseredmény született, hiszen a helyi menőket leelőzve Sebastien Loeb vihette haza a győztesnek járó trófeát. A mezőny többi részének pechje, hogy a most következő Német Rali Sebastian Loeb egyik nagy kedvence, s Franciaországhoz való közelsége miatt majdnem hazai ralija is. A Citroen legnagyobb ellenfele a Ford, amely nem hozta a kívánt eredményeket Finnországban, s be kellett látniuk a kék ovális vezetőinek, hogy nem rosszak a kocsik, csak éppen nem olyan gyorsak, mint a francia rivális autói. Németországban sem várható nagy áttörés. 2011-ben Mikko Hirvonen lett a legjobb fordos versenyző a negyedik helyezésével.
Mini, Al-Attiyah, Toyota
Chris Atkinson versenynaptára nem volt túlzsúfolva az idei évben, most mégis megpezsdült az élet körülötte. Az ausztrál pilóta először a Londoni Olimpián részt vevő Nasser Al-Attiyahot helyettesítette a Finn Ralin, most meg átveszi Armindo Araujo helyét a Team Portugal Mininél a szezon hátralévő részére. Atkinson lesz a csapat elsőszámú pilótája és először Németországban áll rajthoz a gyári támogatású Minivel. A katari Al-Attiyah, aki bronzérmet szerzett skeet lövészetben Londonban, közben már autóba is pattant, hogy felkészüljön a németországi megmérettetésre.
Új szereplővel bővül a mezőny a hétvégén. A Rali vb-be visszatérő Toyota ugyanis rajthoz áll Németországban Isolde Holderieddel a volán mögött. A Yaris R1A megfelel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előírásainak, melyek limitálják a változtatásokat az utcai és a versenyautó között annak érdekében, hogy kevesebb legyen a költség, miközben az autó minden biztonsági előírásnak eleget tegyen.
A rali
A 2012-es Német rali három igen intenzív napon át tart, s a 15 gyorsasági szakasz 368,63 km-t tesz majd ki. Az elmúlt évek Német Ralijain az egyik fő attrakció a Circus Maximus szuperspeciális szakasz volt, amely Trier központján halad végig. Idén újra ez a szakasz lesz a Power Stage is, amelyen bónuszpontokért harcolnak majd a ralimenők.
A világbajnokság állása a Finn Rali után:
Pilóták 1. Sebastien Loeb Citroen WRT 171 pont 2. Mikko Hirvonen Citroen WRT 128 pont 3. Petter Solberg Ford WRT 104 pont 4. Mads Östberg Adapta WRT 90 pont 5. Jarri-Matti Latvala Ford WRT 69 pont 6. Jevgenyij Novikov M-Sport Ford WRT 55 pont 7. Martin Prokop Czech Ford Rally Team 38 pont 8. Thierry Neuville Citroen Junior WRT 32 pont 9. Dani Sordo Mini WRC Team 29 pont 10. Ott Tanak M-Sport Ford WRT 26 pont Gyártók 1. Citroën WRT 280 pont 2. Ford WRT 171 pont 3. M-Sport Ford WRT 115 pont 4. Qatar WRT 49 pont 5. Citroen Junior WRT 48 pont 6. Adapta WRT 37 pont 7. Mini WRC Team 26 pont 8. Brazil WRT 16 pont
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!