Nem teljes értékű hibrid rendszert valósított meg a Suzuki a Wagon R alapján, hanem saját állítása szerint mild-hybridet. A gyakorlatban inkább csak extra mértékű fékenergia-visszatáplálásról és extra akkumulátor-kapacitásról van szó.
Egyelőre csak egy japán nyelvű videó van a rendszer működéséről, sajtközlemény még nincs az Ene-Charge nevű változatról. Ez a név egyébként az Energy Charge angol kifejezés minimális megkurtításával jött létre, úgy tűnik, nem csak a technikával, de az agymunkával is spóroltak.
A Suzuki rájött arra, hogy nem muszáj rögtön elektromotorral rásegíteni a belső égésű motornak gyorsításkor, hasonló méretű megtakarítást lehet elérni, ha ilyenkor levesszük a válláról a terhelést. Mindezt úgy csinálják, hogy a generátor egyszerre tölti a 12V-os akkumulátort, és az utasülés alatt elhelyezett lítium-ion telepet, leginkább lassításkor. A fékenergia-visszatáplálással nyert energiát gyorsításkor a különböző elektromos fogyasztók hajtására használják, ami a világításon át mindenféle kényelmi extrára is kiterjed. Mindehhez új légkondicionálót is készítettek, ami Eco-Cool néven fut.
Ez a könnyítés már elég ahhoz, hogy a Wagon R Ene-Charge japán szabvány szerinti fogyasztása 3,5 l/100 legyen. Ennek eléréséhez ráadásul nem használtak semmi bonyolult megoldást, mindössze a lítium-ion akkumulátor az egyetlen új alkatrész az autóban, ami alapján visszafogott felárra számíthatunk. Pontos adatokat majd a modell hivatalos bejelentésekor kapunk. Egyelőre nem tudjuk, a nálunk gyártott autókba beépítik-e majd valamikor az Ene-Charge rendszert. Az európai szabványos fogyasztási cikluson is jelentős megtakarításokat lehet elérni vele, úgyhogy az esély megvan mondjuk egy Swift Ene-Charge elkészítésére.