A francia autógyártók mind nagyon nehéz helyzetben vannak, hiszen a tradicionálisan erős piacaikon tapasztalható a legnagyobb válság az euróövezeten belül, a többi helyen meg a konkurencia miatt csökkentek az eladásaik. Most úgy tűnik, megtalálták a felelőst mindezért: a dél-koreai márkákat. Miközben az európai autópiac csökkent, a dél-koreai gyártók 24 százalékkal növelték eladásaikat. Épp ezért Franciaország kérdésére az Európai Bizottság felülvizsgálja az ázsiai országgal kötött, alig egy éve életbe lépett szabad kereskedelmi egyezményt, különös tekintettel azon belül a gépjárművekre. Azonban nem sok eredmény várható ettől a lépéstől.
A dél-koreai márkák már javarészt Európában készítik az itt eladott autóikat, a 2011-ben értékesített 232 454 darab Hyundai személygépkocsinak csak 12 százaléka jön Dél-Koreából, több mint 70 százalék az európai régióból (Csehország, Törökország) származik. A szabad kereskedelmi egyezményt egyébként úgy kötötte meg Dél-Koreával az Unió, hogy bármikor bevezethetnek védővámokat, ha nehéz helyzetbe kerülnek fontos iparágak. Dél-Korea egyébként 640 000 autót exportált az Unióba 2007-ben, tavaly ez a szám 345 000 autó volt – utóbbi egyébként 40 százalékos növekedést jelentett 2010-hez képest.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!