Leginkább a 2,0 literes dízelmotort érintik a Volkswagen Amarok 2013-as változásai. Megszűnik a 163 lóerős teljesítményű változat, mostantól a hatfokozatú, kézi váltóval szerelt BiTDI teljesítménye is 180 lóerő, eddig csak a nyolcfokozatú automatikus váltóhoz járt ennyi. Ezzel párhuzamosan az eddig csak az automatikus váltóval elérhető BlueMotion Technology csomag (motorleállító, fékenergia-visszatáplálás, alacsony gördülési ellenállású abroncsok) mostantól a kézi váltóhoz is elérhető, a 122 és a 180 lóerőshöz egyaránt.
A BlueMotion változatok átlagosan fél literrel takarékosabbak laboratóriumi körülmények között, a 122 lóerős, szimpla fülkés hátsókerékhajtású Aamarok BlueMotion átlaga 6,8 l/100 km. Az új modellévben már többet vontathat a jármű, a kézi váltóval szerelt változatok 3 tonnát, az automata 3,2 tonnát húzhat. Új a plató hátfal, amelynek teherbírása immár 200 kg, és immár zárható is.
A műszaki változások mellett a felszereltségeket is módosították, a Trendline és Highline modelleknél szériafelszerelés lett a ParkPilot parkolóradar, és extraként kérhető ezekhez egy Light and Sight csomag, ami automatikusan sötétedő belső tükröt, esőérzékelőt, automatikus fényszórókapcsolást, és kanyarfényeket tartalmaz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!