A francia Renault elektromos autó programjának kulcsszereplője a Zoé Z.E., ennek megfelelően már jóval annak piaci bevezetése előtt megindult a reklámkampány, rekordokat döntöttek vele, már a piaci bevezetés előtt elkészült a kínai másolata, satöbbi. Most mégis porszem került a gépezetbe, ami miatt elhalasztják az elektromos kisautó piaci bevezetését.
Már korábban megismerhettük az autó sorozatgyártású változatát, a Párizsi Autószalonon is ugyanezt fogják megmutatni az érdeklődőknek, és ahogy azt eltervezték, onnantól kezdve fogadják a megrendeléseket. Azonban nem 2012 végén, hanem csak 2013 elején-közepén fogják majd leszállítani az első darabokat a vásárlóknak. Nem az autó konstrukciójával van gond, hanem az R-Link nevű fedélzeti kommunikációs/szórakoztatóelektronikai készülékkel. Egészen pontosan azzal, hogy az egyébként kipróbált – az új Clioban hibátlan – fejegység nem működik tökéletesen együtt az elektromos rendszerrel. A Renault azért adja alapáron az R-Linket a Zoéhoz, mert annak segítségével például a telep merülésekor automatikusan feldobja a legközelebbi töltőállomásokat a rendszer, és ha van on-line kapcsolat, le is tudja azt foglalni. Azt nem árulták el, pontosan mi is a probléma, de még véletlenül se szeretnének hibás autókat átadni a vásárlóknak, ezért pár hónappal megtoldják a tesztelési időszakot, és ennyivel késik az autók leszállítása. A Renault egyébként évi 150 000 Zoé Z.E. gyártására rendezkedik be, számításai szerint ez lesz az első, igazán nagy számban értékesített akkumulátoros-elektromos autó Európában.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!