A Geckos & Company elnevezésű japán vállalkozás a klasszikus Fiat 500-asból készít akkumulátoros-elektromos városi kisautót. Az átépítés után a megjelenés marad a régi, csak a technika cserélődik ki.
Nem árt, ha nagyon jól tudnak vezetni a reménybeli vásárlók, a Fiat 500EV hátsó kerekeit ugyanis egy 100 lóerő (!) teljesítményű elektromotor hajtja – gyárilag 13-18 lóerő teljesítményű benzinmotorok mozgatják a csinkvecsentót. Nem említik meg külön, de egészen biztosan az új követelményekhez igazítják a fékrendszert is, és biztos használnak fékenergia-visszatáplálást is.
Azt nem árulták el, hogy pontosan mekkora kapacitású az akkumulátor, és hogy mennyi az elérhető hatótávolság, de azt igen, hogy a japán 120V-os hálózatról 8 óra alatt lehet feltölteni a teljesen lemerült telepet, de lehetőség van 240 V-ról is tölteni (ekkor fele annyi a konnektoron töltött idő). A prototípust egy 1965-ben gyártott Fiat 500F alapján építették meg a Geckos&Company szakemberei, de bármelyik évjáratot kezelésbe veszik, és magától értetődően az elektromos autóvá való átépítést megelőzően teljes körű felújításon esik át az olasz csöppség. Ennek a nagy munkának azonban megvan az ára, ha nincs különleges kérése a megrendelőnek, akkor 7,8 millió jent, átszámolva kicsivel több, mint 23 millió forintot kell fizetnie a Fiat 500EV-ért.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!