Az Opel nyitotta meg a sort, majd a PSA következett, most pedig arról beszélnek, hogy a Ford se halogathatja tovább a döntést, és egy európai gyárát be kell majd zárnia. Két lehetséges célpont van, az angliai Southamptonban és a belgiumi Genkben található üzem.
Jelenleg a Ford európai kapacitásainak mindössze 62-66 százalékát használja ki különböző elemzőcégek számításai szerint, ez az érték rosszabb még az Opelénál is, és egyedül a Fiat múlja alul. A nyereséges működéshez legalább 80 százalékra lenne szüksége, azaz elképzelhető, hogy nem csak egy gyártól búcsúznak majd el. A Ford Európában 1,73 milliárd dollárt keresett 2007 óta, de az utolsó három évből kettőben veszteséges volt, és 2012 júniusában csökkent a piaci részesedése – amíg a teljes piac 1,7 százalékot esett, a Ford eladások 16 százalékkal csökkentek. 2012 első félévében a teljes európai piac 6,3 százalékkal zsugorodott, a Ford 10 százalékot vesztett.
A Ford southamptoni üzemében a Ford Transit járóképes alvázakat készítik, tavaly 30 000 autót gyártott az 550 munkás – ez kevesebb, mint harmada az üzem kapacitásának. A genki üzem tavaly 178 000 autót gyártott, a Mondeo 11,5 százalékkal, az S-Max 6,6 százalékkal esett, a Galaxy 1,4 százalékkal bővült. Ebben az esetben az lehet a veszte a gyárnak, hogy egy padlólemezre – Mondeo – épülő autókat gyártanak itt, amelyeket több más helyen is készítenek, ahol szintén nem dolgoznak teljes kapacitással.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!