A Bugatti EB 16.4 Veyron még csak kósza gondolatként se létezett Ferdinand Piëch fejében, amikor a német Lotec elkészítette a saját, 1000 lóerős szuperautóját. A tuningcég a váz kivételével semmit nem hagyott meg az eredeti Ferrari konstrukcióból.
A kiindulási alapot a Ferrari Testarossa jelentette, amelynek 180 fokos hengerszögű V12-es motorját két turbófeltöltővel látták el, aminek köszönhetően 999 lóerőre emelkedett annak teljesítménye. És itt most egy 1989-ben megalkotott autóról beszélünk, akkoriban ugye még az ABS-nek is örülni kellett, nemhogy az ESP-nek…
A karosszériát is átépítette a Lotec, nem egyszerűen leborotválta az oldalsó légbeömlőt, hanem tetőtől talpig saját, karbon/kevlár karosszériát készített hatalmas méretű hátsó szárnnyal, aminek köszönhetően hátulról nézve megszólalásig hasonlít a Ferrari F40-re az alkotás. Csak épp jóval gyorsabb annál. Persze egy ilyen szuperautó akkoriban nem volt olcsó, 1,2 millió német márkát kértek érte, ennek tükrében nem csoda, hogy mindössze három darabot tudtak belőle értékesíteni. Ezek közül kínálják most eladásra az egyiket, meglehetősen jó áron, „mindössze” 189 000 eurórért.
Azonban az új tulajdonosnak jó vastag pénztárcával kell rendelkeznie, az alig 12 000 kilométeres futásteljesítménnyel rendelkező autón 500 kilométerrel ezelőtt tették rendbe az erőforrást röpke 90 000 euróért, az ilyen kiadásokra számítani kell, hiszen egyedi AP fékrendszer, kuplung van az autó alatt. Utóbbiak igen gyorsan fogynak, ha a tulajdonos próbálgatja a Lotec TT 1000 tudását, ami 4,1 másodperces 100-as sprintet és 370 km/órás végsebességet jelent.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!