Az NC700X-et nem egyszerű kategóriába sorolni, röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy egy közepes méretű túramotor, amit arra találtak ki, hogy ha letérünk vele rosszabb minőségű útra, ott se jöjjön zavarba. A tervezésnél meghatározott másik fő csapásirány a költséghatékonyság volt, ami több dologban is megmutatkozik. Számos ponton, például a műanyagok kidolgozási minőségén és az egytárcsás első féken is tetten érhető a spórolás, ugyanakkor 1 760 000 forintos ára igen barátságos, a formája pedig nagyon eltalált.
Ilyen lenne az univerzális kétkerekű?
A Honda jól felismerte azt, hogy egyre több európai országban már a motorvásárlók is odafigyelnek arra, hogy a kiválasztott kétkerekű mennyire takarékos. Ezért gyakorlatilag tiszta lappal kezdték tervezni a 670 cm3-es, soros kéthengeres blokkot, az eredmény pedig egy valóban étvágytalan, nem teljesítményre kihegyezett aggregát. A 3,8 literes tesztfogyasztás és a közel 400 kilométeres hatótáv előtt le a kalappal, de vajon hol van a trükk? Nincs különösebb ördöngösség az egészben, alacsony fordulatszámon is kellően nyomatékos a 48 lóerős blokk, így egészen kis tempónál is bírja a magas fokozatokat, s gyakorlatilag egyáltalán nem igényli a pörgetést.
A dolog árnyoldala, hogy kis túlzással olyan a sorkettes gép karaktere, mint egy dízelmotoré: hirtelen jól megindul, de sokáig nem is érdemes pörgetni, mert az ereje helyett csak a hangja nő, meg hát 6500-nál már belefutunk a leszabályozásba.
Az NC700X tehát nem azoknak való, akik az ötjegyű fordulatszámoktól jönnek lázba, de szerencsére a motor praktikus oldala mindent ellensúlyoz. Úgy tehetünk meg vele több száz kilométeres utat, hogy eszünkbe se fog jutni, hogy ideje lenne nyújtózni egyet. Legalábbis a magas vezetőknek tökéletes az ülés-lábtartó-kormány „háromszög”, s a kisméretű plexi ellenére a szélvédelem is meglepően jó. Másrészt az utasnak sincs rossz dolga, illetve a 150 mm-es rugóút miatt nem csak tükörsima aszfalton boldogul: a legtöbb motor számára oly alattomos útfelgyűrődések sem hozzák ki a sodrából a futóművet, ami természetesen az utas szempontjából sem mellékes. Pedig itt aztán szó sincs arról, hogy nagyon az igényeinkre lehetne állítani a futóművet.
Elöl nincs beavatkozási lehetőség, míg hátul az előfeszítésen állíthatunk egy körmös kulccsal. Ha viszont az út minősége is engedi, hogy fokozzuk a tempót, rájövünk, hogy az erős felegyenesedési hajlam miatt nem érdemes nagyon feszegetni a határokat. No persze az egytárcsás fék miatt sem nagyon való kanyarvadászatra a modell. A fékhatás természetesen nem olyan, mint egy kéttárcsásnál, de egyáltalán nem tűnt kevésnek, s mivel finoman működő blokkolásgátlót is kérhetünk (150 000 Ft), e téren nem érheti kritika a Hondát.
Extrákkal lehet igazán személyre szabni
Az NC700X-re ülve azt hinné az ember, hogy legalább 18-20 literes üzemanyagtartálya van, legalábbis erre következtethetünk a roppant széles tankból. Az új Honda azonban az ülés alatt cipeli a benzint, így akkora üreg szabadult fel, hogy egy bukósisak vagy egy hátizsák is könnyedén elfér benne. Akinek kevés lenne ez a kapacitás, az a gyári extralistáról 45 literes hátsó dobozt is kérhet, sőt még oldaldobozok is választhatók. Az NC700X-hez a márka jó szokásához hűen még számos kiegészítőt kérhetünk, így magasított plexi, LED-es kiegészítő fényszóró, riasztó és középsztender is kapható. Az igazi csemege azonban a duplakuplungos váltó (400 000 Ft, a vele együtt kötelező ABS-szel együtt), amellyel akár új célcsoportot is meghódíthat a Honda.
Tetszett
kényelmes üléspozíció
utasbarát hátsó ülés
ár/érték arány
Nem tetszett
alacsony fordulatszámhatár
olcsónak tűnő részletek
Összegzés
Kevés motor van a piacon, amely kétmillió forintért ilyen sokat ad. Kidolgozási minősége és fékrendszere elmarad a drágább Hondákétól, de olyan hiányossága nincs, ami komoly ellenérv lenne.
Honda NC700X
Lökettérfogat: 670 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 35 kW (48 LE) 6250/min
Max. nyomaték: 60 Nm 4750/min
Hossz./szél./mag.: 2210/830/1285 mm
Tengelytáv: 1540 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Üzemanyagtank: 14,1 l
Fék elöl/hátul: 320/240 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/160/60 R17
Menetkész tömeg: 214 kg
Tesztfogyasztás: 3,8 l/100 km
A modell alapára: 1 760 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!