Már a nyitás előtti napon feltűnt a területen egy drapp Mercedes, egyrészt az autó, másrészt a tulajdonos, aki nagy odaadással babusgatta gépét. Később a pavilonba beállva folytatódott a kozmetika, érdemes volt hát közelről megnézni, mi ez az eddig nem látott és ekkora tulajdonosi megbecsülésnek örvendő jármű. Kiderült, hogy a Merci Tompos Csabáé, aki Tapolcán gyűri az ipart autószerelőként.
A lassan veterán korba érő Mercedes 190D már hat éve Csabáé, de a tuning országútjára csak kurta másfél éve kanyarodott. Ugyanis ekkor gyengült meg annyira a hűséges csillagos állapota, hogy darabokra kellett szedni egy alapos lakatoláshoz.
Eltüntették belőle a rozsdásodott darabokat, sőt le is tisztították a kasztnit, a díszlécek, feliratok és kilincsek immár a múltéi. A fényezéshez gyári Mercedes-színt választottak, a tető pedig egy egyedileg kikevert vörösesbarna. Az ajtók aljának vonalában végigfutó díszléceken kívül minden korábban szürke vagy fekete elemet a kaszni színére fújtak, a hátsó üvegeket fóliázták. Sokat javít az összképen az új, síküveges fényszórópár, a kristályindex és az új hátsó lámpa is.
Hasaltatás, becsapós kidörgő, bőr, bőr és bőr
Műszakilag is módosítottak az autón. FK ültető rugók segítségével elöl-hátul 100 mm-rel csökkentették a hasmagasságot, a polírozott, 7,5×17 colos MIM-felnik pedig 185/35 R17-es „robbantott” gumikat viselnek. A jó öreg spórológép dízel maradt a régiben, csupán kapott egy dízelekre szánt fekete sportdobot – többet sejtet, mint amit tud.
A kocsit vizslatva hamar feltűnik, hogy a tükrök háza nem színre fújt, hanem bebőrözték őket. Hogy miért, rögtön kiderül, amint kitárjuk az ajtókat. Itt egy teljesen új világ fogad. Az összes ülés és ajtókárpit kétszínű, a külső fényezés színvilágával harmonizáló bőrkárpitozást kapott. De itt nem állt meg a dolog, a tetőoszlopok, a kalaptartó, a kormány és a műszerfal is bőrrel van áthúzva. Egyedül a műszerfalon végigfutó középső műanyag elemet flokkolták. A csomagtartó is hasonlóképpen járt.
Miután a kocsi kapott egy komolyabb Pioneer fejegységet, ez megkövetelte a hozzá illő hangsugárzók telepítését is. Így az első ajtókba alulra építettek fészket a Blaupunkt VC hangsugárzóknak, a műszerfal két sarkába kerültek a Soundstream magassugárzók. A csomagtartó pedig hagyományosan az erősítőnek (Audison SRx1D), a DLD 30 cm átmérőjű mélynyomónak és egy palacknyi kondenzátornak ad helyet. A csomagtartó jobb oldali sarkában egy színben passzoló szerszámkészlet kapott helyet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!