Egy évvel a McLaren utcai autók részlegének megalapítását követően bővült a választék, az MP4-12C mostantól már nyitható tetővel is rendelhető. A Spider többrészes fémteteje gombnyomásra 17 másodperc alatt tűnik el vagy jön elő, legfeljebb 30 km/órás tempóval haladva menet közben is elvégezhető a művelet.
A hátsó szélvédő ettől függetlenül működtethető, nyitott tető esetén szélfogóként csökkenti a huzatot. Csukott tetővel annak doboza extra csomagtérként – 52 liternyi a hely – használható, ha netán valaki nagy utazásra indulna az MP4-12C Spiderrel, annak ez nagy segítség.
A McLaren állítása szerint az MP4-12C karbon utascellája már kezdettől fogva a kabrióra méretezve készül, ennek megfelelően nem kellett extra erősítéseket elhelyezni, és ugyanolyan merev a karosszéria, mint a zárt modellnél. A saját tömeg csak azzal a 40 kg-mal emelkedik a kupéhoz képest, amelyet a tetőmechanika jelent. A Spider rögtön a 2013-as módosításokkal kerül a kereskedésekbe, azaz a 3,8 literes V8-as biturbó motorja 625 lóerős, és ezt egyébként az autóra rácsodálkozók is megnézhetik a fedél üveg betétjén keresztül.
Azonban bármennyire is erőlködik a motor, a Spider lassabb a kupénál, bár ez relatív. A 100 km/órás sebességet változatlanul 3,1 másodperc alatt éri el, de a 200 km/órás tempót 9,0 másodperc után éri el (+0,2 sec), az állórajtos negyedmérföldet 10,8 másodperc alatt futja (+ 0,2 sec). A 329 km/órás végsebesség (- 4 km/h) is több a soknál és a legtöbb helyen a törvényi lehetőségeknél. Novemberben szállítja le a McLaren az első MP4-12C Spidereket a megrendelőknek, akiknek (Angliában) 19 500 fonttal, vagyis nagyjából 10 százalékkal kell többet fizetniük a kupé vételáránál.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!