Kifejezetten a versenypályákon való használatra készíti a brit Radical cég autóit, igaz, néha egy-két utcai gépet is összedobnak. Most épp lefelé bővítik a modellpalettát az SR1 piacra dobásával.
Az autó megjelenése nem véletlenül idézi a cég legújabb SR-9 LMP2 kategóriába tartozó versenyautóját (amelyet több csapat is indít különféle motorokkal szerelve), hiszen az ott szerzett tapasztalatokat használták fel itt is. Ami azonban fontos eltérés, hogy a többi kulcsra kész Radicalhoz hasonlóan itt is a RPE-Suzuki 4 hengeres erőforrását használják.
Az RPE rövidítés a Radical Performance Engines-re utal, a gyár motorépítő részlegére, ahol a Suzuki Hayabusa motorkerékpárok blokkját felhasználva készítenek 210 lóerős versenyautó erőforrásokat. Hatfokozatú, szekvenciális váltót kap az autó, Quaife ATB önzáró differenciálművel, körben 240 mm átmérőjű féktárcsákat és négy dugattyús féknyergeket használnak.
A Radical SR1 biztonsági cellája és energiaelnyelő elemei megfelelnek a legújabb FIA előírásoknak, a verseny-biztonsági övek és a fedélzeti tűzoltórendszer is garantálja még a biztonságot. A nyílt napokon kívül tehát akár éles versenyeken is lehet indulni az autóval, amely adók nélkül 29 850 fontos (10,7 millió forint) árával megfizethetőnek számít. Apró mankó, hogy a felnik és a kerekek (Dunlop slick-, eső- és utcai mintás abroncsokat ajánl a Radical) felárasak, mert fogyóeszköznek számítanak…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!