Az autózás kezdetén nem nagyon törődtek az autók megjelenésével a gyárak, a karosszériákat – már ha egyáltalán készítettek olyanokat, mert gyakran csak járóképes alvázat gyártottak – műszaki fejlesztéssel foglalkozó mérnökök alkották, mert ők értettek ahhoz, milyen ívben lehet meghajtani az adott ötvözetet.
A szebbnél-szebb karosszériákat természetesen formatervezők készítették, de ők mind külsős cégek alkalmazásában álltak, és mindenféle gyártó alvázára terveztek felépítményeket. Elsőként a General Motorsnál ismerték fel annak jelentőségét, hogy a profi formatervezők által megalkotott karosszériákkal növelni tudják eladásaikat. Mivel ekkor még szó nem volt Design-ról, Art and Colour, azaz művészet és szín néven futott az 1927. június 23-án alapított osztály.
A General Motors vezető formatervezői a 85 év alatt:
1927-1958 Harley Earl
1958-1977 William Mitchell
1977-1986 Irving Rybicki
1986-1992 Charles Jordan
1992-2003 Wayne Cherry
2003- Ed Welburn
Jelenleg világszerte tíz helyen működik GM formatervező-stúdió, amelyekben lázasan dolgozik az 1900 formatervezéssel foglalkozó munkatárs. A következő három év során a GM kínálatának 70 százaléka újul meg modellváltás vagy modellfrissítés keretében. A központi iroda, amelyet Eero Saarinen tervezett, ma már ipari műemlék, mint korának jellemző építménye.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!