Az amerikai filmszínész, Steve McQueen szerette a gyorsabbnál gyorsabb autókat, élete során több Ferrarija is volt. Az egyiket, a 275 GTB4-est akkor vette át, amikor épp a Bullit (nálunk A chicagói tanú) forgatásán dolgozott.
Ez az autó több kézben is volt, mígnem valamikor a nyolcvanas években az akkori gazda úgy döntött, hogy ő szeretné élvezni a menetszelet, és beadta az autót egy karosszériaépítő céghez, ahol a gyári Spyder-nek megfelelő átalakítást hajtottak végre a 275 GTB4-esen. Most jön egy kis ugrás az időben.
Nemrég egy gyűjtő vásárolta meg az autót, aki természetesen szerette volna pecsétes papíron is megkapni, hogy igenis, Steve McQueen volt az autó első tulajdonosa, ezért elszállíttatta az autót a Ferrari Classiche felújítócéghez, ahol egyébként a gyári archívumot is őrzik, és itt készítik származás ellenőrzési papírokat is. A gyárnak volt egy jó, meg egy rossz híre a kedves ügyfélnek. Egyfelől ez a kérdéses autó, de mégsem adhatják ki az igazolást, ugyanis nem az eredeti kupé karosszériával rendelkezik az autó.
Nem tudjuk, ki az autó jelenlegi tulajdonosa, de rövid gondolkodás után úgy döntött, a gyári műhelytől megrendeli az eredeti állapot visszaállítását, azaz a karosszéria újbóli feldarabolását, és rögzített fém tetővel való ellátását. Az olaszok egészen jól haladnak a munkával, már elkészítették a kézzel formázott hátsó részt, és a tetőlemezen is már az utolsó simításokat végzik. A karosszérialemezek és a fényezés befejezését követően jön a belső tér teljes újrakárpitozása. Az átalakítás árát nem árulták el, és azt sem tudjuk, mikor láthatjuk újra gyári állapotában Steve McQueen Ferrari 275 GTB4-esét.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!