A harmadik generációs A6 allroad quattro mindent megtesz, hogy tulajdonosa fejedelmi kényelemben, luxusban és biztonságban érezze magát. A józan paraszti ész azt mondatja velem, hogy egy ekkora autóhoz bőven megfelelnének a combosabb négyhengeresek is (pl: 2.0 TDI – 170 LE, 2.0 TFSI – 211 LE), de a gyáriak szerint ezzel lerombolnák az allroad exkluzivitását. Aki ilyen autóról spekulál, az elvárja a V6-os duruzsolását, kecsegtető alapárral, visszafogottabb teljesítménnyel itt nem lehet labdába rúgni.
Terepre csak módjával, autópályán az igazi
Az elődhöz képest a hosszúság 6, a szélesség 36, a magasság 13, a tengelytáv pedig 72 mm-rel nőtt, az első túlnyúlás ugyanakkor 77 mm-rel rövidült. A kocsi megjelenése tekintélyt parancsoló, a xenonlámpák és a 23 darabos, álló, platinaszürke hűtőmaszkbetét együttese egy bulldog pofáját juttatja eszembe. A lökhárítók egyedi toldatokat kaptak, a küszöböket és a kerékjárati íveket pedig marcona, fényezetlen kiegészítőkkel dobták fel – felárért persze ezeket is a karosszéria színére fényezik, pedig pont ezek adják az igazi allroados megjelenést.
A térkínálat akár egy A6 Avantban, badarság lenne helyhiányra vagy szűkös csomagtartóra panaszkodni. Utóbbi 565 literes, a kényelem jegyében az ajtónyitás és -zárás akár gombnyomással is megoldható, ahogy a raktérrolót is elektromotor mozgatja. A hasmagasság a szabályozható légrugózás révén változtatható, így sztrádán és göröngyös földúton sem jön zavarba az A6 allroad quattro, azonban hiú ábránd azt hinni, hogy egy igazi terepjáróval állunk szemben (18-20 colos kerekek, peres gumik). A quattro hajtás alapesetben előre 40, hátra 60% erőt juttat, változó tapadási körülmények között azonban az első kerekekre akár 70, míg hátulra 85% is juthat. Az allroad kapott egy remek kis dőlésszögfigyelő funkciót, mely a központi monitoron jeleníti meg, hogy az autó éppen milyen meredek emelkedőn vagy lejtőn halad.
Az igazi luxushoz a stabil futás, a kezes viselkedés és a magas utazótempó is hozzátartozik, de a 250 km/órás sebesség elérésére csak a 313 lóerős dízel és a 310 lovas benzines képes. Előbbi biturbós, már alacsony fordulattól is eszementen tol, a gázpedál utasításait azonnal és irgalmatlan vehemenciával hajtja végre. Hab a tortán, hogy a kipufogórendszer végén elhelyezett hangmodulátor révén valódi benzines orgánumon énekel a TDI!
Szorosabb ismeretséget kötöttünk a 310 lovas 3.0 TFSI változattal, a kompresszoros V6-os igazi gyöngyszem, lelkesen pörög fel, elementáris erővel rendelkezik, az előzési rugalmassága elsőrangú, a produkció tükrében pedig a fogyasztása is elfogadható. Míg a biturbó dízelhez nyolcgangos Tiptronic automata jár, addig a többihez hétfokozatú S tronic egység. Az S tronic komótos haladáskor lágyan kapcsol, sportosan vezetve pedig villámgyorsan, éppen csak kivehető, enyhe rántás kíséretében.
Az alapdízel (204 LE) 18,1 millióval rövidíti meg a tulaj pénztárcáját, míg a legdrágább 3.0 TFSI 1,8 millióval kerül többe. Persze, ezek csak kiindulási alapként értendők, a vaskos bukszájú ügyfelek az extrákra is szép kis summát költhetnek az A6 allroad quattro konfigurálásakor. A biztonságot éjjellátó asszisztens (642 620 Ft), vetített kijelző (413 230 Ft), a praktikumot vonóhorog (313 690 Ft), a kényelmet pedig komfortos, memóriás üléscsomag (802 640 Ft) is fokozhatja. Ez csak pár tétel, az olyan apróságokról, mint a bőrszegélyes lábszőnyegek (607 060 Ft) vagy a színes biztonsági övek (481 330 Ft) még nem is beszéltünk…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!