Az előzetesen ismert megállapodás alapján annyit tudtunk, hogy az Infiniti márka átveszi majd a Mercedes négyhengeres motorjait, most azonban kiderült, ennél sokkal mélyebb lesz az együttműködés. A jövőre esedékes modellváltással érkező új Infiniti G a soron következő Mercedes C-osztály padlólemezére épül majd.
Szigorúan csak műszaki együttműködésről van szó, azaz nem lesz közös gyártás, a japánok saját üzemeikben készítik majd az autót. Azért, hogy az utastér mérete ne csökkenjen a jelenlegihez képest, 5 centivel megnyújtják a tengelytávolságot. A Mercedestől nem csak a 2,1 literes, 2 turbós dízelt veszik át a japánok, de az 2,0 literes benzines turbómotort is – ezeket azonban mind saját üzemeikben gyártják majd, némileg módosított formában, a dízelhez például saját katalizátorukat társítják a Renault-Nissan mérnökei.
De nem csak lefelé bővül majd a motorválaszték, hiszen a japánok nem egyszerűen konkurensei akarnak lenni a német prémiummárkáknak, hanem le akarják győzni őket: a nagy teljesítményű modellbe a Nissan GT-R motorja kerül, 530 lóerős teljesítménnyel, és lesz hibrid változat 3,5 literes benzines V6-ossal és elektromotorral. De ez még nem minden, jövőre a Magna Steyr üzemében beindul majd a kompakt, elsőkerékhajtású Infiniti sorozatgyártása, amivel az európai piacon kívánnak jelentős növekedést elérni. Ezen kívül megkezdik majd az LE Concept által jelzett akkumulátoros-elektromos Infiniti sorozatgyártás is – rögtön Japánban és az Egyesült Államokban egyszerre.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!