William Liddiard házilagos eszközökkel és anyagokkal készítette el az általa korábban megálmodott többirányú kerekek prototípusát, mindig csak akkor dolgozott a projekten, amikor egyéb teendői mellett jutott rá egy kis ideje.
Ötletének alapját az adja, hogy tömlőt szerel a felnikre, amelyet aztán a beépített villanymotorok képesek forgatni, így az autó oldalra – vagy megfelelő számítógépes irányítás mellett bármerre – is képes haladni anélkül, hogy kormányozni kellene. Hagyományos kerékként is működik a Liddard Wheel elnevezésű szerkezet, közúti használatra mintázat híján nem igazán alkalmas, nem tud vizet kiszorítani maga alól, bár a feltaláló szerint különösebb probléma nélkül meg lehetne valósítani olyan felületet is – kérdés, hogy az eltérő belső-külső átmérő miatti deformáció mennyire veszi igénybe a mintázatot….
Az alábbi videón egy Toyota Echo kisautóra szerelve láthatjuk az első szett prototípus-kerék működését, a Liddiard Wheel nagy előnye a hasonló többirányú kerekekhez képest, hogy nincs szükség a jármű speciális átalakítására, csak a kerekek elektromos árammal való ellátását kell megoldani, a vezérlést már rádiós összeköttetéssel is meg lehet valósítani. Szűk helyeken mozgó munkagépeknél, például raktárakban dolgozó targoncáknál lehet hasznos ez a fajta kerék. A feltaláló most olyan érdeklődők jelentkezését várja, akiknek a segítségével tovább tudná folytatni a Liddiard Wheel fejlesztését.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!