Anno a Renault Laguna annak köszönhette a frissen életre hívott EuroNCAP programban elsőként elért 5 csillagos értékelését, hogy a mérnökök még időben az új törésteszt-előírásokhoz tudták optimalizálni a konstrukciót. Az Insurance Institue for Highway Safety legújabb vizsgálata azt bizonyítja, hogy a gyártók sok esetben tényleg csak a törésteszteken szükséges minimumot nyújtják.
Arról van szó, hogy az aktuális töréstesztek között szereplő félátfedéses ütközést az előírások szerint a vezetőoldalon vizsgálják, azonban az IIHS most kíváncsiságból 7 autótípusnál az utasoldalon is elvégezte ezt a vizsgálatot. Egyedül a Hyundai Tucsonnál lett a tükör-törésteszt eredménye jó, a legrosszabb a Toyota Rav4-es lett.
David Zuby, az IIHS vezető kutatási mérnöke szerint hiába néznek ki ugyanúgy a biztonsági elemek az autó két oldalán, nagyon eltérő módon viselkednek – nagyobb az eltérés annál, ami abból adódik, hogy a motortérben nem szimmetrikusan helyezkednek el az alkatrészek. Az IIHS épp ezért azt tervezi, hogy 2018-tól már két frontális töréstesztet végeznek majd minden autónál, hogy erről a rossz gyakorlatról leszokjanak az autógyártók.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!