A Consumer Reports nevű, az Egyesült Államokban működő szervezet úgy mond ítéletet az egyes autókról, hogy azokat megvásárolja, majd alapos méréseket hajt végre több hét alatt. Évente nagyjából 80 autót vesznek, de most először történt meg, hogy teljesen mozgásképtelenné vált egy példány. A forradalmian új, hatótávnövelő-generátoros Fisker Karma.
A munkatársak épp a sebességmérő kalibrálását vizsgálták (fogyasztásméréshez tudni akarták a mutatott és a valós sebesség közötti eltérést), amikor az autó „súlyos hiba” üzenetet küldött. A technikus lehajtott a próbapadról és P állásba kapcsolta a váltót, ami ezen kívül még üresbe hagyta magát tenni. A kezelési könyv további információval nem szolgált. Nagyjából egy órán keresztül állni hagyták az autót, majd megpróbálták mozgásra bírni – pár méter után újra megjelent a hibaüzenet és a váltó magától P állásba kapcsolt, és se előre- se hátrafelé fokozatot nem engedett kiválasztani.
A márkakereskedő azonnal autószállítót küldött a járműért, és szervizbe vitette azt. A Consumer Reports nem tudja, mi a hiba, és mikor kapják vissza az alig 289 km-t futott autót, amelyért 107 850 dollárt (23,8 millió forint) fizettek. Azt azonban állítják, még így is jelentős mérnöki teljesítmény volt egy teljesen új gyártótól egy ilyen bonyolult hajtással rendelkező autó elkészítése. Talán nem ártott volna, ha a Fisker az eladások megindítása előtt – jelenleg már nagyjából 500 autót értékesítettek – egy kicsivel többet tesztel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!