Lényegében változatlan külső méretek mellett a háromajtós Audi A3-as tengelytávolsága 23 mm-rel lett nagyobb, ami egy kicsivel tágasabb utastérre enged következtetni, miközben a csomagtér is használható, 365 literes. Műszakilag egyébként semmi köze nincs az elődjéhez a harmadik generációnak, hiszen ez az MQB építőkészlet első gyakorlati alkalmazása.
A motorháztetőt és az első sárvédőket alumíniumból készítik (ez egyedül 9 kg-os tömegmegtakarítás), a következetes könnyű építés miatt az 1.4 TFSI változat (1175 kg) például 80 kg-mal lett könnyebb!
Első körben az Audi A3-as két benzines (1.4 TFSI, 122 LE; 1.8 TFSI, 180 LE) és egy dízel (2.0 TDI, 150 LE) motorral lesz megvásárolható, az erőforrások teljesen új fejlesztésűek. Később több erőforrás és quattro hajtás is választható lesz, nem is beszélve az ötajtós, lépcsős hátú és kabrió karosszériákról – utóbbi kettő győri termék lesz.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!